Мнения

Информационните технологии като учебен предмет

„Информатиката и информационните технологии като учебни предмети бяха включени доста по-късно в списъка с училищните планове. Въздействие за това оказа развиващият се цифров бизнес, превърнал се във фактор, от който зависят основни дейности в икономиката и резултатите от тях, твърди Иван Гьонов, преподавател по информационни технологии във френската езикова гимназия в София/ФЕГ/.

По думите му, „през 80-те години отделни учебни теми се появяваха в учебниците по математика и се знаеше, че има родни персонални 8-битови компютри с монохроматичен екран, които се ползваха със специфични команди. През 90-те години персоналните компютри се доближиха стремглаво до училищата. Графичният интерфейс, вълшебната мишка, плеърите и интернет връзката преобразиха училищния свят”, казва още Гьонов.

През тези години, според него, младите хора поискаха да разберат себе си чрез виртуалното и започнаха да жадуват за повече опитвания. Мотивацията за хуманитарно съзидание се увеличи с тази за създаване на блогове, прехвърляне и записване на МP3 и МP4 и др.

Източник: http://computerworld.bg/