Мнения Учители

Експерти: Слаба родителска подкрепа спъва дуалното обучение

Цялото професионално образование у нас трябва да стане в дуална форма на обучение, за да бъде истинско – гимназистите трябва да работят на терен, за да напускат училище готови за своя живот. Около този извод се обединиха експерти и представители на общини от област Стара Загора, професионални гимназии, образователен инспекторат и Търговско-промишлена палата. Регионалната информационна среща консултация за подготовка на програма ДОМИНО 2 за дуално обучение по Швейцарско-българската програма за сътрудничество се проведе в областна администрация – Стара Загора, предава Kmeta.bg.

Областта е първата, в която дуалното обучение практически е започнало и това се е случило още през 2015 г. Общият брой участвали паралелки досега е 54, в момента са 35, но лошата новина е, че за следващата учебна година, която започва наесен, паралелките ще останат едва две. Директорите на две от старозагорските професионални гимназии, присъстващи на регионалната информационна среща, признаха, че слабата брънка във веригата са децата и по-скоро отсъстващите им родители. Преобладаващата част от тях работят в чужбина, а техните деца гимназисти се отглеждат от възрастни баби и дядовци.

“Младежите трудно се научават да работят, стресирани са от режима, от необходимостта да се доказват като отговорни, да дават обяснения, когато отсъстват, идвайки от една либерална среда, каквато е образователната”, изтъкна Таня Радкова, “Прогрес” АД. Предприятието е сред партньорите работодатели на професионалните гимназии в Стара Загора, които осигуряват възможност за труд. “Добре е да се засили ролята на родителите, за целия период, в който в “Прогрес” се провежда дуално обучение, само двама родители са дошли на място, за да видят как и при какви условия ще работят децата им”, посочи Таня Радкова.

Линк към статията

Източник: Kmeta.bg