Институции Училища

МОН и Гугъл стартират пилотен проект

Стартира пилотен проект между МОН и Google, който ще обхване повече от 200 български училища. В тези образователни институции ще могат да се използват най-новите инструменти на технологичния гигант в сферата на образованието, включително и базирани на изкуствения интелект. Това бе договорено по време на среща между министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с регионалните мениджъри на Google за Европа, Африка и Близкия изток.

По време на срещата бяха представени функционалностите на част от инструментите. От Google обясниха, че още от 2015 г. използват функционалности на изкуствения интелект, за които често потребителите дори не подозират. Сега обаче се разработват нови решения, насочени към улесняване и подпомагане на ежедневната работа на учителите. Анализът показва, че инструментите, които досега предоставят на училищата, спестяват средно по 10 часа седмично на учителите или повече от един работен ден.

С функционалностите, до които ще имат достъп тези 200 български училища, спестеното време ще е дори по-голямо. „Много училища в България имат добър опит с работата с тези продукти и затова страната ни иска да ги подкрепи и да им даде възможности да използват най-новите решения на глобално ниво“, подчерта министър Цоков. Двете страни се договориха, че процесът може да започне още от април, а от активността на училищата ще зависи тяхното подбиране.

Министър Цоков бе гост и в централата на Google в Лондон, която отговаря за повече от 50 държави в света.

Всички образователни институции ще имат достъп до инструментите на Canva напълно безплатно, за което предстои да бъде подписано споразумение между МОН и компанията. Това бе договорено по време на среща на министър Цоков с представители на австралийската фирма.

България и Чехия ще обменят опит при разработването на учебни програми и учебно съдържание. Това бе обсъдено по време на среща на министър Цоков с представители на чешкото Министерство на образованието, младежта и спорта и Националния им педагогически институт. По време на срещата бе представен опитът на Чехия в образованието. През 2004 г. те правят сериозна реформа като оставят голяма автономия на училищата по отношение на учебните програми.

Дигитализацията и използването на изкуствения интелект в образованието ще са основни теми, по които България и Полша ще си сътрудничат в сектора. Това бе договорено по време на среща на проф. Цоков с представители на полското Министерство на националното образование.

Източник: МОН