Мнения

Гражданското образование трябва да улегне в по-тесни граници преди да стане самостоятелен предмет

„Рано е в България да има такъв самостоятелен предмет като гражданско образование, затова и се отказахме от обучението да започва в девети клас. Той трябва да улегне в по-тесни граници“, категоричен е министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев.

„Ако се види, че има нужда, тогава да бъде разширяван и за останалите класове. Това е едната причина, заради която той влиза засега в 11 и 12 клас, когато изграждаме гражданина и бъдещия професионалист“, обоснова се министърът.

„В момента история, философия, география покриват до голяма степен съдържанието на предмета гражданско образование. В 11 и 12 клас ще разчитам изключително на учителите по история да поемат това обучение, защото в крайна сметка ще става дума за теми като: какво е политика, що е ляво и дясно, какво означава връзката между икономика и политика? Ще учат какво са политическите партии, какво означава да се ориентираш в политическите платформи. Не само какво е конституция и какви общи глави има в нея, а и как са разпределени властите в съвременна България“.

„Ще се учат да правят анализи на политически документи, на новини, международното положение, проблема с емиграцията. И много други въпроси, които не могат да бъдат запълнени от никой друг предмет сам по себе си. Ще се включат и административни познания, защото един бъдещ гражданин трябва например да знае и какво да очаква от една община“, каза още той, цитиран от „Стандарт“.