„Необходимо е да засилим граматиката в училище и може би малко да я опростим“, обяви в ефира на bTV по-рано днес министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова.
„Знаете колко трудни неща учат децата от първи до четвърти клас. Нека първо да ги научим на базова грамотност и след това да започнем да надграждаме“, допълни още тя.
Проф. Клисарова коментира пред телевизията резултатите от изследването PISA 2012, което показа, че по функционална грамотност българските ученици са на 47-мо от 65 възможни места.
Министърът сподели, че фактът, че ученици не повтарят от първи до четвърти клас е проблем, но съществува тъй като по мнение на психолозите по този начин децата не се мотивират да продължат обучението си.
„В новите планове, които правим, трябва да има нови учебници и нека в тях да участват повече учители и от малките, и от големите училища”, смята министърът.
„Анализите на PISA ни показаха, че има сериозна диференциация в зависимост от социалния статус. Това противоречи на философията ни равен достъп до качествено образование. Трябва да вземем много бързи и сериозни мерки“, каза Клисарова.
Още по темата
- Проф. Клисарова: Децата имат проблем с прилагането на знанията
- PISA 2012: Близо 44% от българските ученици са под критичното второ ниво по математика
- PISA 2012: Повече точки по четене, но далеч от средните стойности
- България е на 47-мо място в изследването PISA 2012 (резултати)