Българското самосъзнание на детето не може да се формира от едно или няколко произведения, които се местят в програмите. То се случва от началния етап на обучение и засяга всички предмети. Тогава се формират първите нагласи“, обясни в ефира на бТВ зам.-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева.
„Учениците не чуват за първи път за Паисий, когато се изучава История Славянобългарска. Това може да се случи и в първи клас, зависи от учителя. Учителят се влияе от учебната програма, но в нея понякога дори няма конкретика по отношение на дати или имена“, добави тя.
„Нека правим разлика в понятията. Едно е нещо да съществува като задължителен материал, друго е да присъства в училище като феномен в българската литература. Много е важно да разграничаваме задължителната литература и формирането на нагласите и ценностите“, допълни Кастрева.