Грамотността на 15-годишните у нас е повод за сериозно притеснение, коментира по повод резултатите от Международното изследване PISA 2012 образователния министър проф. Анелия Клисарова.
„Най-важното е сега да направим анализ защо имаме такива резултати, в МОН от известно време се разработва и една нова стратегия за намаляване функционалната неграмотност на българските деца“, категорична е тя.
Клисарова участвра в кръгла маса в ТУ по теми на висшето образование, връзката му с бизнеса и иновациите в IT технологиите.
„Моето мнение е, че децата могат да решават задачи, справят се с формулите, но не могат да ги прилагат в живота, в практиката или просто не сме ги научили достатъчно да мислят. В тази връзка особено място ще има законът за средното образование, защото той дава възможност за нови учебни програми. В тях трябва да залегне мотивираното творческо мислене на децата – да могат да правят анализ, да ползват текст, да правят изводи, да правят заключения, да бъдат комуникативни, да бъдат предприемачи“, изброи Клисарова, цитирана от БГНЕС.
Залага се много на учебните програми и на качественото външно оценяване, гарантира тя. Проф. Клисарова обяви, че работата по решаване на проблемите е започнала още след обявяването на резултатите.
„Необходимо е да действаме бързо и отговорно, защото в образованието нещата не се случват бързо“, каза още министърът пред медиите.
Още по темата
- PISA 2012: Близо 44% от българските ученици са под критичното второ ниво по математика
- PISA 2012: Повече точки по четене, но далеч от средните стойности
- България е на 47-мо място в изследването PISA 2012 (резултати)