Учители

Технологията подобрява, но не замества преподаването

Ако някой някога е играл в пясъчник или е правил фигури от Лего, ще разбере за какво става дума, когато му кажат, че Minecraft е вид виртуална версия на гореспоменатите.

В случая обаче има една малка разлика – пясъчникът и запасът от фигурки Лего са в неограничени количества. Иначе казано – сбъдната мечта за всеки запален по тези игри.

Това споделя гост колумнистът Джеси Гейтс в сайта staugustine.com. Той описва и картината, в която ученици от основното училище в Хартли забравят всичко заобикалящо ги и се впускат в приключенията, които им предлага технологичното занимание.

Учениците започват да развиват уменията си за творческо мислене, математика и дори геология. Всяка една задача в играта, независимо дали е да се пресъздаде светът на Дисни или да се изградят пирамидите в Луксор, в зависима от конкретна стратегия, определянето на точни цели и задружна работа в екип.

„Едва ли ще е кой знае колко пресилено, ако се предположи, че ако подобна платформа съществуваше преди 15 години и бе ползвана от инженерите и констуруктурите, то самолетите на Нортроп Груман, които се разработват на едва 15 мили северно от Хартли, щяха да са далеч по-ефективни“, споделя Гейтс.

Навлизането на технологиите в образованието със сигурност не е единствения мотив за СТЕМ (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) кариера на днешните ученици, но е безспорно, че са добра алтернатива срещу много скучни моменти.

Авторът на материала споделя опита си от работата в гимназия, в която е имал задачата да проучи възможностите и да въведе иновативни подходи за работа със съвременните технологии в образователна среда. Научава, че в училището почти няма ученик, който да е прочел „от кода до кора“ дадено литературно произведение. Във връзка с това решава да се въведат аудио книги и след запознаването с тях учениците отговарят на въпроси за разбиране на материала в платформата Едмодо.

Не е изненадващо, че регистрираните резултати говорят за огромното предимство на технологиите в съвременния образователен процес.

„Технологиите не заместват доброто преподаване“, категоричен е Джеси Гейтс. Той обаче застава недвусмислено зад примерите и резултатите от тях и смята че технологиите и тяхното бързо развитие не само спомагат за повишаване качеството на образованието, но и поставят някои важни въпроси пред него.

„На практика ние подготвяме учениците за кариери, някои от които все още не съществуват“, обосновава се авторът.

Това е гаранция, че същите тези неизвестни засега кариери ще изискват дигитални умения и високо ниво на развитие на технологиите, затова техният път е само в посока на развитие. А настоящите технологични реалности поставят обществото пред един единствен път, в който те, образованието и всяка друга сфера в обществения, икономически и социален живот вървят ръка за ръка.