Ученици

Четвъртокласници правят игри за връстниците си

Караоке, викторини, пъзели са само част от образователните игри, които четвъртокласници от СУ „Иван Вазов“ в Нова Загора са създали. Така децата представят трудните уроци по забавен начин, а освен това упражненията са полезни и за входните нива.

Отделните игри са разделени на нива за всеки клас. „Ние сме си поставили грандиозната задача да изготвим продукти от първи до четвърти клас по всички учебни предмети“, обясни техният учител Розалина Паскалева.

Техните игри включват тестове, които учениците решават и накрая си проследяват прогреса, а след това могат да го пререшат, за да поправят грешките си. Направили са викторини, презантационен модул и образователни игрички, при които ако кликнеш на верния отговор, получаваш допълнителна информация. При тях са включили дори гласове на животно за децата, които не са в града. За упражненията по музика са направили караоке, подбирайки песни от учебника. Към предмета по изобразително изкуство за изготвили пъзели, които са с различна трудност. По-трудните уроци по природните области и история са направени пък с много картинки, за да бъдат предадени по приятен начин.

„Изготвяйки този продукт, ние отваряме учебника и децата четат, разбират урока, питат ме за непознатите думи, обясняват си ги и не се плашат от трудните уроци.“, разказа тяхната учителка.

Учениците започват да правят игри още от втори клас по модул дейности по интереси по проект „Твоят час“, обясни Паскалева. Трети клас те получават статут на иновативно училище, като миналата година са били само те. Тази година се включват още два класа. „Иновацията ни не е нови методи на преподаване, а актуализация на учебното време. Искаме да трансформираме интереса към страшните игри и фейсбук групите към нещо различно.“, разказа Паскалева.

Малчуганите се събират преди часовете, за да измислят стратегията, по която ще работят. След приключване на учебния ден работят на различни групички. Те не ограничават процеса на работа до училището, а сядат в парка, пред музея, у дома, а понякога търсят и госпожата си в тях, обясни Паскалева за творческия процес.

Втори клас малчуганите решават да помогнат на останалите ученици, на които им е по-трудно с езика поради спецификата на тяхното училище. В последствие техният труд достига и до българските училища зад граници. „Имаме приятели от Испания, САЩ, Украйна , с които поддържаме близки отношения.“, сподели още учителката им.

Източник: monitor.bg