Съвременните изисквания за компютърна грамотност са обвързани със знания и умения за създаване продукти, които да бъдат представени в мрежата. Къде точно в учебното време да бъдат включени модули за обучение които дават възможност на младежите да научат основните правила и овладеят инструменти са създаване на web продукти? Кой да е софтуера по които да бъдат обучавани?
По тези два въпроса можем да ви направим следните предложения:
Допълнителните учебни часове по свободно избираема подготовка, учебните часове по програма „Успех“ са времето в което учениците ще придобият умения за създаване на електронни продукти предстявящи техни проекти, проекти на училището и дейности свързани с техния живот. Можете да разгледате примерните разпределения тук…
На вторият въпрос можем да отговорим еднозначно като се спрем на Expression Web и получим перфектната машина за създаване на сайтове. Обучителната програма предложена от IT Academy на Microsoft (Сайта или Кабината) предоставя учебни материали за учители и ученици, които съдържат най-новите тенденции в web дизайна. Можете да се запознаете с част от тях тук…
Създаване на сайтове с Microsoft Expression Web 4
и програмиране на KODU
ПРИМЕРНИ РАЗПРЕДЕЛЕНИЯ ПО КЛАСОВЕ
За целите на обучението могат да се използват ресурси на английски език разпределени в шест модула по програми на Microsoft на адрес http://school-it.org/IT/course/view.php?id=48. Там ще откриите примерни теми за учебни програми подходящи за СИП и групи обучавани по национална програма „Да направим училището привлекателно за младите хора“.
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЗА 8 КЛАС
№ | Учебно съдържание | Часове |
1 | Развитие на уеб дизайна. Интернет структура: технологии, координация и организации. | 2 |
2 | Интелектуалната собственост и авторските права | 1 |
3 | Нови технологии в уеб дизайна | 2 |
4 | Инсталиране и описание на продуктите съдържащи се в Microsoft Expression Web | 2 |
5 | Основни понятия. Създаване на свързани html документи | 2 |
6 | Кодове за създаване на списъци | 2 |
7 | Кодове за създаване на таблици | 2 |
8 | Принципи и стандарти в уеб дизайна | 2 |
9 | Цветовете – елемент от дизайна | 2 |
10 | Кривите и линиите – елемент от дизайна | 2 |
11 | Текстура и типография – елемент на дизайна | 2 |
12 | Въведение в Cascading Style Sheets (CSS) | 2 |
13 | Работа с Cascading Style Sheets (CSS) | 4 |
14 | 3 | |
15 | Изображения, хипервръзки и звук | 4 |
16 | Движението – елемент на дизайна | 4 |
17 | Баланс на съдържанието – принцип на дизайна | 4 |
18 | Повторение и единство – принцип на дизайна | 4 |
19 | Логото част от дизайна на сайта | 2 |
20 | Банер – разположение и техники за изработване | 2 |
21 | Менюта и бутони в сайта | 2 |
22 | Графични формати в уеб дизайна | 2 |
23 | Сканиране и обработка на фото изображения за целите на уеб дизайна | 2 |
24 | Създаване на лого и банер за сайт по избрана тема | 2 |
25 | Създаване на галерия към сайта | 2 |
26 | Инструменти за популяризиране на сайта | 2 |
27 | Дейности за събиране и обработка на първични данни за създаване на сайт по избрана тема | 6 |
Примерното разпределение съдържа основни теми от уеб дизайна без елементи на програмиране и работа с бази от данни. Подходящо довършва основната задължителна учебна програма по Информационни технологии в 8 клас.
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЗА 9 КЛАС
№ | Учебно съдържание | Часове |
1 | Развитие на уеб дизайна. Интернет структура: технологии, координация и организации. | 2 |
2 | Интелектуалната собственост и авторските права | 2 |
3 | Нови технологии в уеб дизайна | 2 |
4 | Инсталиране и описание на продуктите съдържащи се в Microsoft Expression Web | 2 |
5 | Запознаване със средата на Expression Studio | 2 |
6 | Създаване и съхраняване на HTML документи | 2 |
7 | Кодове за създаване на списъци и таблици | 2 |
8 | Принципи и стандарти в уеб дизайна | 2 |
9 | Въведение в Cascading Style Sheets (CSS) | 2 |
10 | Работа с Cascading Style Sheets (CSS) | 2 |
11 | 2 | |
12 | Цветовете, текстурите, типографията, кривите и линиите като елементи на дизайна в сайт | 2 |
13 | Работа с Expression Design за графична обработка. | 4 |
14 | Логото част от дизайна на сайта | 2 |
15 | Банер – разположение и техники за изработване | 3 |
16 | Изображения, хипервръзки и звук | 3 |
17 | Създаване на менюта и бутони в сайта | 3 |
18 | Сканиране и обработка на фото изображения за целите на уеб дизайна | 3 |
19 | Работа в режим на код | 2 |
20 | Редактиране на код, IntelliSense за редактиране на грешки | 2 |
21 | Добявяне на Java Script код. | 6 |
22 | Работа с щаблони за сайт в Expression Web | 2 |
23 | Създаване на динамичен шаблон за сайт | 2 |
24 | Изтегляне и модифициране на шаблони за сайт | 2 |
25 | Дейности за събиране и обработка на първични данни за създаване на сайт на тема | 10 |
Примерното разпределение съдържа основни теми от уеб дизайна с елементи на програмиране с Java Script и без работа с бази от данни. Подходящо
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЗА 10КЛАС
№ | Учебно съдържание | Часове |
1 | Развитие на уеб дизайна. Интернет структура: технологии, координация и организации. | 2 |
2 | Интелектуалната собственост и авторските права | 2 |
3 | Нови технологии в уеб дизайна | 2 |
4 | Инсталиране и описание на продуктите съдържащи се в Microsoft Expression Web | 2 |
5 | Запознаване със средата на Expression Studio | 2 |
6 | Създаване и съхраняване на HTML документи | 2 |
7 | Кодове за създаване на списъци и таблици | 2 |
8 | Принципи и стандарти в уеб дизайна | 2 |
9 | Въведение в Cascading Style Sheets (CSS) | 2 |
10 | Работа с Cascading Style Sheets (CSS) | 2 |
11 | 2 | |
12 | Цветовете, текстурите, типографията, кривите и линиите като елементи на дизайна в сайт | 2 |
13 | Работа с Expression Design за графична обработка. | 4 |
14 | Логото част от дизайна на сайта | 2 |
15 | Банер – разположение и техники за изработване | 3 |
16 | Изображения, хипервръзки и звук | 3 |
17 | Създаване на менюта и бутони в сайта | 3 |
18 | Сканиране и обработка на фото изображения за целите на уеб дизайна | 3 |
19 | Работа в режим на код | 2 |
20 | Разработка на база дании и публикуването и в web | 2 |
21 | Добявяне на полете от база дании. | 6 |
22 | Работа с щаблони за сайт в Expression Web | 2 |
23 | Създаване на динамичен шаблон за сайт | 2 |
24 | Изтегляне и модифициране на шаблони за сайт | 2 |
25 | Дейности за събиране и обработка на първични данни за създаване на сайт на тема | 10 |
ПРОГРАМИРАНЕ НА KODU
№ | Учебно съдържание | Часове |
1 | Алгоритми – определение, описание, примери за разклонени и циклични алгоритми | 2 |
2 | Инсталиране и настройки на KODU- dreamspark.com | 2 |
3 | Създаване на светове- терени, водни пространства,планини | 4 |
4 | Създаване на светове- терени, водни пространства,планини | 4 |
5 | Създаване на обекти- добавяне на подходящи обекти към съществуващ свят | 4 |
6 | Създаване на обекти- добавяне на подходящи обекти към съществуващ свят | 4 |
7 | Добавяне на обект за програмиране- настройки вид | 4 |
8 | Основни команди за програмиране- синтаксис на основна процедура в конкретна среда за програмиране, примери | 4 |
9 | Основни команди за програмиране- синтаксис на основна процедура в конкретна среда за програмиране, примери | 4 |
10 | Създаване на разклонен код и събития разклоняващи кода- софтуерни решения за разклоняване на кода, примери | 4 |
11 | Създаване на разклонен код и събития разклоняващи кода- софтуерни решения за разклоняване на кода, примери | 4 |
12 | Създаване на разклонен код и събития разклоняващи кода- софтуерни решения за разклоняване на кода, примери | 4 |
13 | Добавяне на брояч, часовник и др.- синтаксис | 2 |
14 | Планиране на проект за програма- примери | 2 |
15 | Планиране на проект за програма- примери | 2 |
16 | Планиране на проект за програма- примери | 2 |
17 | Създаване на обучителна програма- предоставяне на софтуера на други училища | 4 |
18 | Създаване на обучителна програма- предоставяне на софтуера на други училища | 4 |
19 | Деманстриране на проектите пред ученици и родители | 2 |
20 | Отворено обучение на ученици от други училища за работа с програмна среда | 6 |
ПРИМЕРНИ ТЕМИ
Уеб дизайн в дигиталния свят
Дизайн на електронна информация в уеб пространството
Създаване на сайт с „Електронна карта на туристическите обекти в моят роден град„
Да включим мрежата за опазване на околната среда– създаване на сайт съдържащ съвети и галерия описваща опазването на вода, въздух, земя в моето населено място
Дигитално илюзионно изкуство. Дигитална уеб базирана инструкция с основни принципи в илюзионно изкуство/описание на фокуси и трикове/
Електронно интернет базирано ръководство на тема: Как да си направим сами…/цветя от хартия, хвърчило, др. играчки сами/
Популяризиране в електронен вид на историческите битки за свободата на България чрез разработка на сайт.
Живата природа в дигитален образ. Опознай живата природа в твоето родно място и запознай връсниците чрез разработка на дигитална уеб базирана галерия.
Създаване на електронен учебник за ученици от 1 до 4 клас.
Създаване на обучителен сайт – Как да научим KODU
Опознай туристическите обекти в родения град и създай на уеб базирана карта.
Популяризиране на добри практики в уеб за опазване на околната среда, вода, въздух, земя в моето населено място.
Виртуална химична лаборатория– създаване на уеб галерия със снимки и видео с химични опити и експерименти.
Млад дизайнер– създаване на сайт със схеми или скици на дрехи, паркове, обзавеждане. School fashion trends, Green fashion trends, Room fashion trends.