Ученици

Пропастта между най-добрите и най-слабите на PISA 2012 – библиотека от 200 книги вкъщи

Преди няколко дни отново беше отбелязан фактът, че домашната библиотека оказва много голямо влияние върху отношението на децата към четенето и от там към подхода им изобщо към образованието. PISA 2012 обаче прибавя още числа към твърдението.

Цели 200 точки пък делят резултатите на децата, в чийто дом книгите са под 10, с тези, чиито библиотеки имат над 200 тома.

Особено притеснителен е фактът, че последните са едва 10% от всички ученици, участвали в проучването. За сметка на това в дома на една трета от учениците четенето, меко казано, не е на почит. 27% от децата са отговорили, че семействата им притежават между 0 и 10 книги, четем в „Стандарт“.

Разликата в техните точки и тези на отличниците показва пропаст от около 5 класа в нивото на знания – тъй като се приема, че наученото в един клас се равнява на около 40 точки, изкарани на теста.

Броят на книгите в традиционният им вид обаче по всяка вероятност скоро няма да има чак толкова голямо значение при подобни проучвания. Причината е все по-широкото навлизане на електронните варианти за четене – на специални четци и таблети, които събират на едно място съдържанието на хиляди книги.

Още по темата