Училища

Новият закон ще залага на “позитивната дисциплина“

Няколко поредни министерски екипа се лутаха в търсенето на мерки, с които да върнат дисциплината в клас. Все повече български учители се оплакват, че губят по-голямата част от учебните часове за въвеждане на ред и по-малко – за преподаване.

По времето на предишния екип на МОН се проведе дори анкета сред учители и родители за това какви мерки са необходими, за да се вкарат нещата в българското училище в ред. Повечето от участниците бяха за строги санкции, а някои, дали на сериозно или на шега, бяха написали „бой“.

Новият училищен закон обаче обръща коренно парадигмата, в която е поставено поведението на учениците. Той залага на т. нар. позитивна дисциплина, при която целта е първо да се опитаме да извлечем най-доброто от детето, а едва след това да наказваме, пише „Стандарт“.