Училища

МОН търси оптималния начин за оценка на постигнатото в училищата

„Намеренията ни да мотивираме училищата да показват по-високи резултати и съответно да заслужат по-добро финансиране са сериозни, но съставянето на безпогрешна схема и алгоритъм за независима оценка не е лесна задача“, каза в ефира на „Дарик“ образователният министър проф. Анелия Клисарова.

„Не обичам да разделям училищата на добри и лоши и престижни и непрестижни. Те трябва да са еднакви. Ясно е обаче, че там където има повече отлични ученици, резултатите ще са по-високи. Това обаче не означава, че учителите са работили повече с тези деца“.

„Целта е да направим такава схема, при която да се види реалното движение на успеха на един клас между две външни оценявания. Има различни примери. В някои, деца влезли в гимназия като лидери по успех в страната, на матурите падат до място около 20-то. Другият пример пък показва, че седмокласници със среден успех около 85-то-88-мо място след матурите се местят на девето. И двата примера са с училища в София“.

„Кой колко е работил с децата“, попита Клисарова.

„Но това е много сериозен индикатор и доста труден, и доста амбициозен, трябва да призная“, каза още министърът.