
Дата на провеждане на...
Цена за група: 59 лв
Ако НЕ сте ни предоставили данни за сертификат, щракнете "Записване".
Ако вече сте ни предоставили данни за сертификат, щракнете "Бързо записване".


Дата на провеждане на курса: 6-7 Юли 2020 година. град София. от 9:00 часа.
Уверени сме, че в сложната обстановка и при предприемане на електронно обучение (което се предвижда да е 20% от времето дори в нормализирана ситуация), можем да помогнем компетентно на всяко училище за по-ефективно ангажиране на учениците онлайн и повече време за самостоятелна подготовка по отделните предмети чрез любимата им игра Майнкрафт.
Чрез Образователната версия на Майнкрафт с наша помощ ще можете да организирате не само синхронно и асинхронно дистанционно обучение, а и цялостен трансдисциплинарен обучителен процес – с комуникация, представяне на нови знания, възлагане на домашни работи и т.н. Всички деца, които са получили акаунтите си от МОН за Майкрософт Тиймс имат безплатен достъп до играта.
Децата не се уморяват да играят и се учат на много неща, докато го правят. С помощта на любимата им игра Майнкрафт те могат да учат химия, физика, биология, математика, история, дори и компютърно моделиране и технологии и предприемачество. Играта дава възможност за интегриране на различни знания и умения в единен проект, за трансдисциплинарен подход не просто в преподаването, а в ученето. Научете как без да сте виртуози в компютърната игра можете да направлявате естественото любопитство на децата и да постигат по-висока успеваемост във вашите предмети докато играят у дома.
Курсът предлага оригинално обучение за придобиване на умения за преподаване на новия задължителен учебен предмет за 3 и 4 клас „Компютърно моделиране“. С помощта на популярната сред децата компютърна игра Майнкрафт се развива тяхната дигитална грамотност, алгоритмично мислене и способност за моделиране на познати обекти, процеси и явления. Използва се визуална среда за блоково програмиране, чрез която децата надграждат любимата си игра с много повече функционалности, а съществуващите „светове“, разработени от други деца, студенти и други играчи дават възможност за безкрайни междупредметни връзки с Човекът и природата, Човекът и обществото, Математика, Технологии и предприемачество и останалите предмети. Използваме специалната образователна версия на Майнкрафт, която дава възможност за създаване на компютърни модели в защитена среда, достъпна само от ученици и учители.
Обучението е частично-присъствено, като дистанционната му част дава възможност за запознаване със специална облачна услуга, която дава може да се използва за планиране и провеждане на цялостното обучение на учениците по новия предмет с подкрепящи видео-уроци за работа в клас и за самоподготовка на учениците, както и готови програми и модели по темите от утвърденото учебно съдържание. Учителите, преминали обучението и училищата абонирали се за облачната услуга ще получат пълен комплект електронни ресурси, необходими за пълноценното покриване на държавните образователни стандарти по тази нова учебна дисциплина.
Майнкрафт се използва от години в началните, средните и висшите училища по различни страни в света като дава огромна мотивация да децата да учат, така както са свикнали като по-малки – играейки. Обучението дава минималната необходима подготовка на учителите да разбират (и при желание да играят) играта, както и какви въпроси и задачи да поставят на учениците, така че те да придобият, формират, развият необходимите знания, умения и отношения по ключови области на компетентности – създаване на алгоритми, разбиране на логика и откриване на грешки в чужд код, създаване на видео с анимация и други.
Пример: Много деца, а и възрастни, обичат да намират път в лабиринти. Чрез постепенно усложняващи се задачи децата могат да накарат човечето в Майнкрафт да открие изхода в лабиринт или дори да построи случаен лабиринт.
Обучението е базирано на Системата Слойд, въведена във Финландия още през 1865 г. от Уно Сигнеус – скандинавският Ян Коменски. Той демонстрира, че заниманията със занаятчийски дейности в училище се оказват полезни не само за професионалното ориентиране на децата, но и за цялостното им когнитивно развитие. Обектите за изработка от децата най-често са играчки или елемeнти от бита. Ние предлагаме изработването на електронни игри от страна на децата или направо превръщането на ученето и компютърното моделиране в игра.
Присъствените занятия се провеждат в лабораторията по облачни технологии на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, намираща се в сградата на Стопански факултет бл. 3 зала 317.
Присъствената част на курса е 3 дни. Обучението е 24 часа присъствено и 24 часа дистанционно.
Ако желаете обучение във вашия град е нужна минимално събрана група 20 човека.