Ученици

Диян Стаматов награди призьорите от “Виртуални предприятия“

Бъдете честни в играта си за симулацията на виртуални предприятия. Бъдете спортсменски настроени и не забравяйте, че състезанието все пак  е една хубава игра.

С тези думи заместник-министърът на образованието и науката Диян Стаматов се обърна  към участниците преди началото на финалната надпревара в XVIII издание на състезанието „Виртуални предприятия“ на Джуниър Ачийвмънт България, която се проведе в Центъра за подготовка на ученици за олимпиади и състезания.

Заместник-министър Стаматов връчи наградите на заелите първи места в индивидуалното и в отборното класиране.

Първенец в индивидуалната категория е Стоян Гечков, XII клас от Националната търговска гимназия – гр. Пловдив. Второ и трето място съответно заеха единадесетокласничките от Професионалната техническа гимназия – гр. Самоков,  Елвира Симонова и Йонна Нешева.

В отборното класиране на първо място е предприятието Hawai Girls от Професионалната техническа гимназия – гр. Самоков. На второ  място са „Диктаторите“ от Националната търговска гимназия – гр. Пловдив и Национален учебен комплекс по култура – София. Отборът от Математическа гимназия „Баба Тонка“ – гр. Русе с предприятие Creative Solutions зае трета позиция.

Днес младите мениджъри решаваха индивидуален тест по икономика, зададен в началото на състезанието, който заедно с отборното класиране определя и персоналните победители в играта.

Всички ученици от първите три отбора в класирането ще имат шанса да получат допълнителна награда- възможност да кандидатстват за ежемесечна стипендия към съответната община на стойност половин минимална работна заплата в рамките на една астрономическа година.

Преди днешния финал се проведоха два кръга с участието на 800 ученици от 20 населени места в страната.

„Виртуално предприятие“ е образователно онлайн състезание, организирано на национално, европейско и световно ниво. Участниците в играта стартират онлайн компании при равни условия и вземат решения за шест основни показателя на произвеждания продукт: цена, обем на производство, маркетинг, капиталови инвестиции, развойна дейност и благотворителност. Решенията им трябва да са съобразени с реалната пазарна среда и макроикономическата политика. Програмата „Виртуално предприятие“ е предназначена за младежи на възраст между 15 и 19 години.