Томислав Дончев: За учениците по-важните умения сега са да се научат да учат и да мислят

За учениците по-важните умения сега са свързани с това да се научат да учат, да мислят, а от информацията, която ги залива, да се научат да отсяват коя е по-важната и по-истинската, каза вицепремиерът Томислав Дончев на първия национален форум за иновациите в образованието.

Пред 600-те участници във форума – учители, университетски преподаватели и представители на бизнеса, вицепремиерът Дончев определи образованието като “една огромна авантюра”, тъй като тя е свързана с опита да се пресъздаде хилядолетната история на човечеството само за период от 10-12 години, работейки с невръстни личности. Няма друг път обаче, свързан с благосъстоянието на нацията, освен образованието, каза Томислав Дончев. Той заяви, че от образованието и от семейството зависи какви ще бъдат ръководителите, инженерите, счетоводителите, финансистите, юристите и работниците след 15-20 години. “И каква ще е ползата от магистралите и от тръби, които не позволяват водозагуба и дори от фабрики с модерни машини, когато няма кой да ги използва по най-добрия начин”, коментира вицепремиерът Дончев.

По думите му добавената стойност от труда на един неквалифициран работник е една, а добавената стойност от труда на един висококвалифициран инженер е друга. “Този, който прави нещата, както ги правят другите, може да получи един приход. Този, който измисля нещата по нов, по различен и непознат начин, може да получи двойно-тройно, четвърто или петорно. Това трябва да е нашата цел”, каза вицепремиерът.

Образованието трябва да бъде първият приоритет на държавата, но това не е достатъчно, защото образованието трябва да е и първият приоритет на обществото, заяви Томислав Дончев. Той отбеляза, че ролята на учителя, освен да подготвя учениците, е и да ги вдъхновява. На нас, освен добри професионалисти, ни трябват и критични, и непокорни, но най-вече и добри граждани, обобщи вицепремиерът Дончев.

Източник: bta.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook