Психолингвист: Училищата не познават децата, които учат в тях

Психолингвист: Училищата не познават децата, които учат в тях

Психолингвистът Стела Богомилова коментира в студиото на Bulgaria ON AIR какво кара децата да прибягват до инструмента на агресията. Според нея коренът на този проблем е, че училищата не познават децата, които учат в тях. “Проблемът е в липсата на единен метод, който да поеме детето от детската градина. Едно дете трябва да бъде познавано като личност. Неговото развитие напред трябва да се следи ежедневно”, отбеляза пред Bulgaria ON AIR психолингвистът.  

Стела Богомилова каза, че проблемът с агресивното поведение като комплекс е предшестван от действието или бездействието на родителите, преподавателите, институциите. Тя посочи, че в училищата изследваме децата без да знаят какво точно измерват и какво ще правят с резултатите от проучения критерий.

Запитана как може да се промени ситуацията  Богомилова отговори с въпрос: “Защо трябва да има 30 деца в клас, а не 5, например?” Тя даде като отговор на въпроса си това, че само 0,2% от завършилите педагози практикуват професията си. С този отговор тя намекна за недостигът на кадри в образователната система. Богомилова визира статистика, която показва, че родителите имат недоверие към образователната институция и че всички те имат притеснения в избора си на училище.

“90% от родителите, които записват децата си в дадено училище след това имат проблеми”, отбеляза психолингвистът.

Богомилова коментира и изследване, направено по проект на Световната младежка организация, което е показало като резултат, че най-голямата ценност за младежите в България от 15 до 30 години е тялото. “Затова се правят толкова много фитнес центрове”, каза тя. 

Източник: bgonair.bg

Коментари във Facebook