Падаме леко в класация за четене сред четвъртокласниците

Падаме леко в класация за четене сред четвъртокласниците

Учениците от четвърти клас в българските училища се нареждат на 16-то място в международното изследване PIRLS, което мери четивната грамотност на децата на тази възраст. То се провежда на пет години и в предишната класация сме 14-ти.

Тествани са 5261 български четвъртокласници от 147 училища – най-много от началото досега. През 2006 г. са били 3863-ма, а през 2001 г. – 3460, уточнява “24 часа”.

В последното изследване са били включени 48 държави.

Средното ниво е около 500 точки, докато ние сме с 532. Това е и най-слабият ни резултат във всичките три участия в класацията. През 2006 година българчетата са имали 544 точки, а пет години по-рано 551.

Нашите деца четат по-добре от тези във Франция, Норвегия, Австрия и Испания.

11 процента от учениците от България са на равнището на напредналите. По този показател сме по-добри от Англия, а Канада – известна с доброто си образование е пред нас с едва 2%.

Тук лидер е Сингапур с 24%

Международното изследване PIRLS съдържа въпроси както за учениците, така и за началните учители и за родителите. Участвали са 258 педагози и 5143-ма родители. Въпросите към възрастните са за образованието им, социалния статус, броя книги вкъщи и т.н.

Още по темата

Коментари във Facebook