МОН планира да разреши неотложни дейности и изпити наживо за 5-12 клас

МОН планира да разреши неотложни дейности и изпити наживо за 5-12 клас krasimir-vylchev-nov-bnt

Министърът на образованието и науката Класимир Вълчев обяви в ефира на БТВ, че ако заболеваемостта от COVID-19 у нас намалее, ще се премине към вариант с редуване присъствено и онлайн обучение. По-големите ученици – 5-12 клас, ще останат вкъщи до 12 януари, а след анализ на данните за новия щам на коронавируса, ще се вземе решение как да се действа след тази дата.

При спад на заболяемостта, се планира изпитите и практиките за големите ученици да бъдат в клас, съобщава Dnews. “Националното външно оценяване за 10. клас е възможност да се оцени електронното обучение. Миналата година то не отпадна заради обучението в електронна среда, а защото искахме да минимизираме необходимостта от връщането в училище. Надяваме се, че през пролетта ситуацията ще бъде по-добра заради ваксините”, каза още министърът и добави, че не се планира тази година изпитът да отпадне. Заради липса на устройства 3% или 18 хил. от българските ученици не са обхванати от електронното обучение. МОН са осигурили 32 хил. устройства през настоящата учебна година и продължават да доставят техника.

Възможно е удължаване на учебнатата година или следващата да стартира на 1 септември.

66 преподаватели са загубили битката с COVID-19. Всеки осемдесети жител на страната е учител, а броят на починалите преподаватели е пропорционален на общи брой жертви на заразата. Относно ваксинирането на педагозите, министърът поясни, че се правят предварителни проучвания за нагласите на учителите, но все още не е започнало изготвянето на списъци.

“Имаме 20%, които категорично са заявили, че ще се ваксинират, под 15% са заявили категорично, че няма да го направят и една голяма група казва, че ще изчака”, каза той добави, че ще се имунизира срещу COVID-19.

“Не можем да твърдим, че училищата са основният фактор за разпространение на заразата, имаме достатъчно изследвания, публикувани в реномирани издания, които показват, че училищата допринасят, но като цяло, децата не са тази среда, която допринася повече от друга за разпространението”, допълни Вълчев.

 

Източник: BTV, Dnews

Коментари във Facebook