Какъв министър искат учителите…?!

Какъв министър искат учителите…?!

Кратък преглед на постове в социалните мрежи, по темата за предстоящото ново ръководство на МОН, показва, че учителите искат новият министър да е от техните среди. Това, впрочем е нещо напълно нормално. Специалист, експерт, който познава училището отвътре, би бил много по-успешен министър, поне като предпоставка, отколкото – чисто политическо лице, макар и популярно, което идва отвън.

Ако се окажат верни очакванията, че ще има служебен кабинет от експерти, то тогава желанието на съсловието имено учител да седне на горещия стол в МОН, има голяма вероятност да се сбъдне. Дори и да няма служебен кабинет и партиите да се споразумеят за обикновено, стандартно правителство, било то и от служебен тип, то очакванията на учителите все пак трябва да бъдат отчетени, защото бъдещият министър не просто трябва да запълни „дупката”, а трябва реално да работи, въпреки, че може да бъде и служебен министър, който трябва да „изкара” само до предсрочните парламентарни избори.

Всъщност, служебният кабинет, бил той обикновен или от експертен тип, не е просто едно преходно правителство, а представлява реално действащ кабинет, който изпълнява реална политика, която има за основен приоритет подготовката на изборите. В същото време обаче, животът продължава и министрите, в частност и министъра на образованието, трябва да продължават приетата политика и започнатите реформи, както и да изпълняват поетите вече ангажименти и договорености от редовния кабинет, чийто наследник са.

Ето това искат учителите, министър-експерт, който не просто да заема „служебно” поста, но да работи в полза на съсловието и в името на образованието.

Интересът към „служебните” министерски кресла не е голям, но очакванията и на учителите, а и на цялото общество, са новите „първи” по ведомства да изпълняват реалните политики. Може би именно учител би бил най-подходящият служебен министър, ако се стигне до служебен кабинет, защото само учител може да реагира наистина адекватно, своевременно и напълно професионално, в каквато и да е ситуация, която възникне в училище и в образованието ни въобще.

Експертността не е самоцел, тя е търсеният ефект за реалните реформи в образованието и ако въобще имаме служебен кабинет, дори и един служебен министър може да постави основи на практики, които да са наистина полезни и да се окажат основа на дйствие и развитие в образованието, които да успокоят системата и да дадат възможност на учителите спокойно и още по-професионално да си вършат работата, за която са призвани.

Венцислав Жеков

Източник: teacher.bg

Коментари във Facebook