Microsoft, Cisco и Intel ще инвестират в образованието

 

Трите компании ще инвестират в изследователски проект за оценяване методите на преподаване в световен мащаб, имащо за цел подобряване на обучението, съобщиха официално представители на Microsoft, Cisco и Intel на международния форум „Учене и технологии” (Learning and Technology World Forum), провел се този месец в Лондон, Великобритания.

 

 
Трите компании не разкриват все още каква сума ще инвестират в проекта, но в течение на годините са направили значителни вложения в образованието. Microsoft понастоящем финансира проект на име „Партньори в познанието” (Partners in Learning), в който компанията е инвестирала общо 500 млн. щатски долара в последните години. Целта на програмата е да популяризира и направи достъпно използването на новите информационни технологии в образователния процес в училищата и в резултат на това да бъде осигурена възможност на всички учители и ученици да реализират в най-голяма степен своя потенциал.
 
Съвместният проект ще се управлява от изпълнителен директор, ще има изпълнителен комитет и 50 образователни експерта, които да разработват методи за оценка на образованието в световен мащаб.
 
Изследователите ще изпробват практики от класните стаи и ще оценяват методите на преподаване, за да определят ефективността им по отношение придобиване от страна на учениците това, което трите компании наричат „уменията на ХХІ в.” (21st-century skills). Сред акцентите е способността за развиване на технологични умения в условията на бързо еволюиращи информационни и комуникационни технологии, развиване на творческото мислене и уменията за съвместна работа.
 
Няколко световни организации вече са проявили интерес към проекта.
 
Microsoft и двамата и партньори се надяват, че проектът ще насърчи неправителствените организации и компаниите да инвестират в оценка методите на обучение, съобщава по време на форума говорителят на софтуерния гигант.
 
Тази статия е съвместна публикация на Мрежа на учителите – новатори www.teacher.bg и Ай Си Ти Медиа http://ictmedia.bg/

Коментари във Facebook