Microsoft дигитализира Реал Мадрид

Microsoft дигитализира Реал Мадрид

Двата световни лидера – във футбола Реал Мадрид и в областта на софтуера Майкрософт представиха снощи на стадион “Сантяго Бернабеу” споразумение за търговско и технологично сътрудничество, първоначално за 4 години. Сумата на договора не бе разкрита, но според списание “Форбс” е за 24 милиона евро, предава кореспондентът на сайта bgfootball.com в Мадрид.

Президентът на “кралския клуб” Флорентино Перес подчерта стратегическото му значение “за да сме в крак с новото време и технологии, да свържем 120 милиона фенове на Реал по света с различни култури и религии и с една страст в революционна дигитална платформа, която ще могат да използват от всякакви диапозитиви – таблети, компютри, телефони.”

Софтуерният гигант на Бил Гейтс проектира супер уеб страница, използвайки огромна база  данни в i-cloud, където интернет-потребителите ще имат достъп да всякакви футболни данни и статистики от 112-годишната история на “белия балет”, ще могат да бъдат виртуално на стадиона, да гледат мачове, пресконфе- ренции, дори да общуват с любими футболисти или помежду си в директна групова връзка (световна мрежа мадридисти), ще резер- вират билети, участват в промоции. Някои услуги ще са платени.

Директорът по бизнес развитие на Майкрософт Орландо Аяла увери, че платформата ще е уникална за спортния свят и с анализ и помощ за напредъка на самите футболисти и треньори. Маркетинговият шеф Марк Регуро лично демонстрира как след сложна обработка на историческата база данни на Реал, лесно ще могат да бъдат извличани всякакви статистики за футболистите през годините и ефективността им индивидулано, в двойка, като тройки, четворки…

Според изчисленията му най-успешната петорка в историята е “Ла кинта дел Буйтре” на Емилио Бутрагеньо-Ястреба, сега институционален директор на Реал.

Технологията, която била тествана за олимпийските игри, Формула 1 и състезания по  американски футбол, ще показва динамични схеми на играта на футболистите, ще изчислява например позиционирането и играта с топка в защита на Пепе и Рамос (не направили нито едно нарушение срещу в последното “Класико” с Барселона), или броя и прецизността на пасовете в мач (Модрич не е загубил подаване-бил е 100% ефективен в “Класико”-то, Тони Крос 95%).

Договорът предвижда също клубните футболисти и треньори да ползват продукти на Майкрософт като таблета Surface 3 Pro и смарт телефоните Lumia.

Фондацията на Реал партнира с американската компания от година за оборудване на училищата в Латинска Америка за 37 000 деца. Паралелно през последните месеци Перес усилено търси генерален спонсор за реконструкцията на Бернабеу – проект на немската GMP с бюджет 400 М евро. Преди месец към основния рекламодател “Флай Емирейтс” бе добавена и националната петролна компания на Арабските Емирства – IPIC (International Petroleum Investment Company).

Златка Замова/bgfootball.com
снимка: Даниел Касас
 

Коментари във Facebook