Учениците трябва да усвояват дигитални умения още от първи клас, за да могат не само да ползват технологиите, но и сами да създават дигитално съдържание в час. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред участниците в четвъртата конференция „Дигитална учебна среда – ново измерение в образователния процес“, която започна вчера в Перник, съобщи пресцентърът на министерството на образованието.
Вълчев посочи, че дигиталните умения ще са необходими за все повече професии в бъдеще, затова целта на просветното ведомство е да осигури ефективно и адекватно на съвременните технологии обучение за всеки ученик.
Всяка година министерството помага чрез Национална програма „Информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образование“, чийто бюджет за тази година е над 10 милиона лева. „Работим за изграждане на инфраструктура –локални и опорни мрежи, разширяване на достъпа до електронно учебно съдържание, за използване на електронни платформи“, каза министърът.
Той обяви, че се водят разговори с издателствата да бъде даден достъп до електронни варианти на хартиените учебници. Крайната цел на обучението по информационни технологии е при завършването си всички ученици да могат да покрият Европейската референтна рамка за дигиталните компетентности.
Министър Вълчев отбеляза, че има голям интерес към включване в новата национална програма „Обучение за ИТ кариера“ – близо 2000 ученици са кандидатствали за обучение по професията „Приложен програмист“ и ще бъдат приети повече деца от предвиденото.
„Училищата до голяма степен изпреварват министерството, защото в много от тях работят новатори“, заяви министърът пред близо 200 учители от цялата страна. На конференцията учители и ученици от ОУ „Свети Иван Рилски“ в Перник показаха на практика една виртуална класна стая. С помощта на технологиите те направиха упражнения в урок по биология, химия и физика.
Участниците в конференцията обмениха информация за нови онлайн инструменти и приложения, които могат да се използват в часовете.
Източник: МОН