60 000 деца са извън училище, прибират ги със зонов подход

Над 60 000 са децата, за които няма информация дали са в чужбина, пътуват ли с родителите си из страната или са някъде другаде. За да сработи механизмът за справяне с едно такова предизвикателство, ние сме ангажирали учителите, като е много ценна помощта на общините. Това заяви на традиционната среща на Националното сдружение на общините в курорта „Албена“ просветният министър Красимир Вълчев.

Възприели сме т. нар. зонов подход на териториална компетентност и отговорност, като идеята е за установяването на всяко дете, което не е в училище, допълни той. Ако никоя друга система не засече детето, ще се търси съдействие от НАП, Инспекциите по труда и други институции, които чрез родителите да дават информация и за децата им, пише “Монитор”.

„За да постигнем успех в задачата, която сме си поставили и да приберем всички деца в училище, е необходимо да свържем информационните системи на всички институции, за да не става така, че на 10 години те да са като емигранти в собствената си страна“, каза още Вълчев. Все още имало деца, които не са включени в системата на образованието и те с основно от т. нар. рискови групи. МО ще изработи и общ механизъм с МТСП за въздействие и на семействата от социално слави или проблемни групи, за да не отпадат децата в ранна възраст от системата на образованието.

Над 70 млн. лева се дават на такива семейства. Акцент ще бъде и изучаването на българския език от детската градина, за да не се стига до отпадане още в пети клас, когато поради недоброто му владеене им е трудно и отпадат рано. Масово се злоупотребява и при деца с увреждания и ТЕЛК, които не подлежат на санкции. Заради финасирането се прави и т. нар. фиктивно присъствие в училищата, като по този начин се саботира системата.

Източник: actualno.com
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook