Мнения

Хърватски университет откри предимствата на Live@EDU

Политехниката на Загреб заменя остарялата си мейл система с многофункционалната платформа за комуникация и сътрудничество на Microsoft – Live@EDU. Приложенията, до които имат пълен достъп преподаватели, служители и студенти от ВУЗ-а, ще спестят $ 300 000 от бюджета му, давани до момента за хардуер, софтуер и администриране на системата.

Бизнес нужди
Политехниката на Загреб е най-старият и най-голям политехнически университет в Хърватия, с повече от 5000 студенти в бакалавърски и магистърски програми в инженерство, компютърни и информационни технологии.

Мисията на 100-те преподаватели и сътрудници е да подготви учениците така, че те да успешно да намерят мястото си в техническата индустрия след дипломирането. В допълнение към стандартните си програми, учебното заведение разпола и с т.нат. NetAcademy, която предлата много възможности за специализация за времето, прекарано в Политехниката и програми за сертифициране на IT специалистите.

Университетът обучава студентите си на последните достижения в света на информационните технологии, но парадоксално собствената комуникационна структура съвсем не отговаря на нуждите на съвременото образование.

Проблемите, пред които се сблъскват в учебното заведение са остарял и бавен мейл съвър, който няма онлайн възможности за съвместна работа, а също така и лоша вирус и спам защита.

„Системата беше бавна, размерът на пощенската кутия – ограничен, студентите ни имаха проблеми със свързването с услугата. Много от тях избягваха да я използват и предпочитаха външни мейл клиенти като Windows Live Hotmail например. Това създаваше доста проблеми, основно с информираността. Например, когато имаше промени в графиците, беше трудно да се разчита на съобщение в системата, защото не се знаеше колко хора ще го отворят“, споделя Славен Крняц, ръководител Майкрософт и PHP образование към NetAcademy в Политехниката.

През 2009 г. университетът решава да замени своята остаряла система за електронна поща с по-модерна и  пълнофункционална платформа за съобщения, която ще бъде икономически ефективна и същвременно лесна за поддръжка от петимата служители от ИТ персонала. Освен това Политехниката иска да даде на студентите опит, с помощта на модерните средства за комуникация и сътрудничество, които по-късно те ще могат да използват в света на бизнеса.

Решението
В средата на 2009 г. учебното заведение стартира шестмесечен период, в който трябва да вземе решение с какво да смени старата и неефективна система. Изборът се спира на Microsoft Live@EDU и на Google Apps for Education.

След разглеждане на предимствата и недостатъците на двете платформи, университетът от Загреб прави своят избор – Live@EDU е категоричният победител с 10-гигабайтовите си пощенски кутии, с достъпът до Live Messenger Windows и Microsoft Office Web Apps, с 25 гигабайта за съхранение чрез Windows Live SkyDrive, както и достъп до Microsoft Outlook съобщения на живо.

„Студентите могат да използват SkyDrive и Office Web Apps за лесно споделяне и да си сътрудничат безпрепятствено в работа по различни проекти“, казва Крняц.

Той добавя, че от особена важност е и това, че компонентите на Live@EDU работят безпроблемно и с Microsoft Office 2007 и Microsoft Office 2010. Не така са стояли нещата при тестването на алтернативния вариант с Google Apps.

Въпросите с цената, сигурността и достъпността са едни от най-важните при решението да се заложи на Live@EDU. От Университета отчитат, че сигурността е много силна, както и защитата от вируси и спам. Много важна придобивка за ползвателите на услугата е и това, че всички могат да имат достъп до системата от всяка точка на света с помощта на всевъзможни устройства. А цената за това е изключителна – просто на не струва нищо!

Началото на ползването на Live@EDU е с тестване на системата между 60 потребители в NetAcademy, като резултатите са били доста обещаващи. От май 2011 г. Live@EDU е достъпна за всички потребители в NetAcademy.

„Към края на юни 2011 г., всички наши преподаватели, служители и студенти вече ползват Live@EDU. Достъп до системата получават и новите студенти“, споделя Крняц.

„Live@EDU предлага инструменти за прехвърляне на стари имейло от IMAP акаунти. Особено много ценим календарът и функциите за споделяне на ресурсите в Outlook. Те дават идеална възможност например за синхронизиране на работата по работните и учебни графици“.

Ползи
С преминаването към Live@EDU, Политехниката на Загреб спести пари, опрости системата за администриране, и даде на своите студенти и служители мощен набор от модерни бизнес инструменти за комуникация и сътрудничество.

Значително намаляване на разходите
Очакваната спестена сума е в размер $ 300,000 през следващите три години. „Ние отчетихме намаляване на консумацията на енергия, намаляване на необходимостта от софтуерни лицензи, елиминирахме хардуерните изисквания за управлението на нашата собствена система за електронна поща“, не крие въодушевлението си Крняц.

Работата на целия екип досега може да се върши от един човек, при това не напълно работно време. Университетът се радва, че спестените пари могат да бъдат насочени за обучение на преподаватели по нови технологии

Мощна платформа комуникация за сътрудничество
„С Live@EDU ние общуваме по-ефикасно. Ежедневните операции функционират по-добре от всякога. Системата блокира почти всички спам съобщения и вируси, а потребителите могат да получат достъп до техните данни от всяко място“, коментират от университета.

Подготовка за работа в света на бизнеса
Преди всичко обаче ползването на платформата е както ценен опит за студентите от работата със съвремените технологии, така и урок за работа в екип и тясно сътрудничество един с друг.

„По време на обучението си, те се научават как да използват онлайн инструменти за сътрудничество и да работят заедно. Те се учат как да общуват с колегите си по проекти. Вярваме, че това е страхотна подготовка за бъдещата им кариера“, коментира за финал Крняц.

Източник: http://www.microsoft.com/casestudies/Case_Study_Detail.aspx?CaseStudyID=4000011013