Най-добрите училищни проекти за годината, включени в програмата „Партньори в познанието“ на Майкрософт бяха отличени и наградени по време на закриването на Глобалния форум в Прага, на който участваха повече от 500 педагози и училищни лидери от над 80 страни.
В проектната кампания се включиха 250 000 учители от цял свят. Наградени бяха общо 18 проекта, по три в шест категории.
Мрежата на учителите новатори ще представи накратко призьорите (при необходимост използвайте опцията „смяна на езика“ в горният ляв ъгъл на страницата на препратката).
В категория „Сътрудничество“ (Collaboration) победител стана американският проект на Полин Робъртс и Рик Джоузеф „Doing Business in Birmingham„. Първи негов подгласник е „Impactful Online Service Learning“ от Сингапур с автор Чен Сиюин. Втори подгласник е немският проект „Creating Fairytale-Radioplays“ на Холгер Фрьолих.
В категория „Изграждане на знания“ (Knowledge Building) първото място беше за „Infinity Architecture“ от Сверна Ирландия с автор Дейвид Алън Йънг. Първи подгласник остана „The Journalist“ на Замима Динти Азаман от Малайзия, а втори „The Warak Warak Method“ на Йоср Чедиак от Ливан.
В категорията „Извън класната стая“ (Beyond the Classroom) победители са Хадер Обиедат и Раниа Обиедат от Йордания с проекта „Glimmer of Hope„. Първи подгласник е „Little Hands Big World“ на канадците Девън Колдуел и Леа Обах, а втори подгласници са два проекта – „Ecoweb“ от Бразилия на Маргарида Телес да Круз и „The H.I.T. Squad“ на Кати Буутман от Великобритания.
От Великобритания е и победителят в категорията „Използване на авангардни технологии“ (Cutting-Edge Use of IT). Там първи е проектът „Kodu in The Klassroom“ на Ники Мадамс. Първи подгласници са Робин Лоуел и Шери Хан от САЩ с „LYNC’ing Distance Learning Math Classes to Blind and Visually Impaired Students„, а втори подгласник е Алис Люнг от Австралия с „Playing. Designing. Learning. Using Games and Project-Based Learning to Develop Creative, Innovative and Independent Learners„.
В категорията „Обучение като иноватор и носител на промяната“ (Teaching as Innovator and Change Agent) първото място е за пакистанския проект „Aqua Crunch“ с автор Муназа Риаз Бут. Подгласници са Айоделе Одеогбола от Нигерия с „Rescue Mission“ и Мария Лизоу Рауна от Кипър с „Online and Community-Based Research on Recycling Practices„.
В „Избор на възпитателя“ (Educator’s Choice) победител е „Oratio Classroom“ на португалеца Жоао Карлос Рамалйеро. Веднага след него са класирани Дарко Талески и София Грабулоска от Македония с проекта „Fun, Education, Stop-Motion Animation„. (виж видео) Втори подгласник е проекта „What’s Up Egypt“ на американеца Тод ЛаВог.
Още за Глобалния Форум на Майкрософт „Партньори в познанието“
- Лорън Уудман: Сътрудничеството и споделянето на идеи е най-добрият начин да се върви напред (видео)
- Майкрософт инвестира $ 250 млн. за образование в следващите 5 години
- Забавление, обучение и технологии в проектите на Глобалния форум на Майкрософт (видео)
- Обществото носи отговорност в подкрепата към учителите
- Глобален форум „Партньори в познанието“ – първи ден (видео обзор)
- Глобална инициатива като „Партьори в познанието“ залага на индивидуалния подход
- Бил Гейтс: Образованието е основно човешко право и най-важната инвестиция в бъдещето!
- Майкрософт инвестира $ 250 млн. за образование в следващите 5 години
- Стартира осмото издание на Глобалния форум „Партньори в познанието“