Училища

Българският език и математиката най-недолюбвани в училище

Повече от половината от учениците в четвърти клас са посочили като „най-нелюбим“ предмет българския език, показва представително изследване на Дружеството на психолозите в България, поръчано от Комисията за защита от дискриминация.

Голямата трудност е в диктовките и задължението да правят преразкази, разкриват самите ученици. На тях им идвало в повече ученето по този предмет, тъй като в края на годината по него има и външно оценяване. Това прави учителите по-взискателни към тях.

Психолозите обобщават, че в крайна сметка децата се травмират в тази възраст, вместо да покажат адекватни резултати.

Недолюбвани от малките ученици са и разказвателните предмети „Човекът и природата“ и „Човекът и обществото“. В анализа си поръчители на изследването не казват нищо ново – „безсмислено трудни уроци“, много дати и имена, тежки и дълги текстове, които те по принуда зубрели.

Общо взето обаче се оказва, че на децата всичко им е трудно, тъй като в графата попада и математиката.

Борбата с цифрите, формулите и теоремите се оказва най-тежка в прогимназията – пети – седми клас. Там математиката е недолюбвана от 47%. Втори е БЕЛ, а трети историята.