Часове по медийна грамотност в училище предлага Мария Габриел

Всеки вторник всяко училище в Европа да отделя 10 минути за медийна грамотност. Това предлага българският комисар Мария Габриел, която за първи път тази година организира седмица на медийната грамотност в целия Европейски съюз.

Тя работи и върху създаването на общ онлайн център, в който да бъдат споделяни всички европейски ресурси, свързани с медийната грамотност, до който всички заинтересовани да имат достъп.

Нивото на медийната грамотност в държавите от Европейския съюз е различно. Затова в някои от тях фалшивите новини по-лесно стигат до хората и по-силно влияят на общественото мнение. Според Мария Габриел все още се отделя малко внимание на медийната грамотност и тя не присъства достатъчно в учебните програми.

Много ясно ни беше изпратен сигнал по отношение на дезинформацията от нашите европейски граждани. 83 процента от тях смятат, че това е заплаха за нашата демокрация. Освен това, когато се погледне в анализа малко по надълбоко виждаме, че има връзка между нивото на образование и способността да отличаваш истинска от неистинска новина”, заяви родният еврокомисар.

Европейската комисия организира за първи път тази година седмица на медийната грамотност с 230 събития във всички държави членки.

61% от европейските граждани се страхуват от кибератаки във връзка с евроизборите. Как Европа и България се готвят да отговорят на все по-нарастващит…

Идеята е да станат по-видими хората и организаците, които се грижат за повишаване на нивото на медийна грамотност.

“Нека мислим повече за учителите по история, за журналистите, за малките неправителствени организации, които ни позволяват медийната грамотност да не я дефинираме само с борба с дезинформацията, а и да обърнем внимание на способността ни да анализираме медийно съдържание, да имаме критично мислене, да направим така, че да бъдем активни създатели и оценители на съдържание, не консуматори”, категорична е Габриел.

Тя припомни, че от вторник в Европейския съюз действа система за ранно предупреждение за случаи на дезинформация. До края на месеца държавите членки трябва да покажат, че се справят с това да откриват фалшивите новини в мрежата, които застрашават европейските избори. Те трябва също така да могат да локализират откъде идват тези заплахи – от самия Евросъюз или отвън.

Източник: news.bnt.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook