Учителка тормози българче в US училище

Ученик е подложен на тормоз от страна на преподавателките в българското училище в Сейнт Луиз, Мисури.

За това сигнализира до неговата майка Василики Грамматопулу, съобщи trafficnews.

Детето посещава училище “Български език” от 4 години. Всичко започва добре – той успява да се социализира и е в перфектни взаимоотношения със съучениците и учителите си, с които прекарва всяка неделя. За кратко време обаче удоволствието от това да изучава родния език на чужда земя се превръща в сурово изпитание.

Класната ръководителка Анелия Дионисиева започва да се оплаква, че малчуганът се държи невъзпитано. Осемгодишното дете става обект на крясъци и заплахи.

“Един ден моят син ми ми се оплака, че учителката му крещяла, защото пиел много вода. Децата имат бутилки с вода, които стоят на етажерка, на разстояние от тях. Моят син казал на учителката, че е много жаден, а тя, вместо да му разреши да пие вода, го наказала да стои дълго време прав в ъгъла на стаята”, разказва потресената майка.

Тя предполага, че това, което може би е подразнило учителката, е, че на моменти детето “шава” на стола. Това се дължи на заболяване, изразяващо се в болка в кръста при продължителен седеж и стоеж, както и периодично появяваща се болка в долната част на крака, дължаща се на плоскостъпие. Василики предоставя и медицински документи, потвърждаващи състоянието на малчугана. Тя разказа, че на моменти синът й изпитва дискомфорт, докато седи на стола. Заради болката му се налагало да пие лекарства, които предизвиквали жажда. Състоянието на детето обаче не трогнало преподавателката.

“Опитах се да разговарям с учителката, като исках да и обясня че моят син взима много лекарства, някои от които предизвикват жажда. Учителката започна да крещи истерично, говореше несвързани думи и това което успях да разбера само беше че “това не е нейна работа””, разказва майката. Крясъците огласили цялото училище и стигнали до ушите на детето, което по това време било в класната стая. “Синът ми се уплаши и се опита да избяга навън, но учителката му забрани да излиза от стаята. Директорката Катя Вълкова стоеше в салона и дойде, само за да затвори вратата, за да не се чува много”, спомня си още майката.

Василики споделя също, че г-жа Дионисиева не притежава педагогическо образование. Във визитката й в уебстраницата на училището е посочено, че тя има полувисше медицинско образование. В школото се занимава с преподавателска дейност на подготвителни групи и ученици от първи и втори клас.

“От този ден нататък моят син бе подложен на тормоз от тази учителка. На следващия учебен ден тя не му разрешила да пие вода. При някакво пререкание с децата тя му казала че “за всичко ще бъде виновен само той”. Всеки път детето ми се оплаква, че учителката му крещи и го третира лошо, за разлика от другите деца”, разказва още Василики. Постепенно другите ученици започнали да странят от него. Василики решила да отнесе въпроса до ръководството на школото, но не срещнала ни най-малка съпричастност. Ситуацията се влошила още повече – директорката Катя Вълкова издала заповед, която гласяла, че всички деца, които не слушат, ще бъдат изключени. Впоследствие в класната стая се появила камера, която обаче била насочена директно към бюрото, на което седял синът на Василики.

Василики твърди, че условията, в което учи детето, граничат с пълен кошмар. За да осигури на детето си нормална среда, в която да научи майчиния си език, жената се свързва с редица институции. Първо сезира местната организация ‘Neglected and Abused Children’. Оттам обаче не изпращат проверка на място, тъй като не успяват да намерят училището в регистрите на общината, разказва тя. Според запознати, които имат опит с регистрацията на чуждоезични училища, такава е задължителна във всяко школо, в което учителите получават заплати, а не преподават като доброволци. Опитахме да се свържем с Общината, за да разберем дали подобно училище подлежи на задължителна регистрация. След като бяхме прехвърлени на няколко оператора, изпратихме онлайн запитване, което обаче остана без отговор. Същата бе ситуацията с  ‘Neglected and Abused Children’, които потърсихме за становище.

Василики подава оплакване и до Министерството на образованието и науката, откъдето предприемат проверка. В продължение на няколко дни наш репортер опитваше да осъществи връзка с МОН чрез официално обявените контакти, но така и не получи коментар. Телефонът на училището пък е с включена гласова поща.

Междувременно, в следствие на предприетите проверки, въпросната камера била преместена, така че да обхваща по-голяма част от класната стая. Миналата неделя на децата преподавала друга учителка. “Моят син беше много щастлив за това, че няма кой да му крещи”, споделя тя за реакцията на детето след уроците.

Миналата седмица майката е сезирала и българския консул в Чикаго Иван Анчев. Консулът провел разговор с притеснената родителка, а след това е разговарял с директорката на школото.

“Доколкото разбирам, тя се е опитвала да обвини детето в лошо поведение, като по този начин много ловко отклонява главната тема – за грозното поведението на учителката Анелия Дионисиева”, категорична е Василики. Според нея Вълкова не разполага с никакви доказателства за това, че детето се държи лошо, въпреки опитите да събере такива. Още повече, тя отрича някога да е получавала оплакване от страна на учителките за поведението на сина си.

Миналата седмица тя поискала от Вълкова да и бъде предоставен достъп записите от видеокамерата през последната седмица, както и копие от заповедта за нейното поставяне. Василики настояла да получи също така и копие от заповедта за “послушание” в часовете, а също и документ, задължаващ децата да спазват правилата в час. По думите на Василики, ръководството поискало той да бъде подписан единствено от родителите на деца от класа на Дионисиева.

Малко след като бил проведен разговорът обаче, Василики получила мейл, в който Вълкова я приканва да прехвърли детето на индивидуална форма на обучение.

„Единственият начин да се осъществи това е той да бъде обучаван от отделен учител, в отделна стая по време на редовните занятия на училището. Присъствието на родител е необходимо за плавното преминаване към тази форма на обучение”, гласяло съобщението.

Майката обаче недоумява защо е необходимо синът й да бъде обучаван индивидуално.
“С голяма болка ви разказвам всичко това. Аз се опитвам да градя любов към България, но впечатлението, което моето дете си създава, е различно”, споделя разочарованието си майката.

Източник: trafficnews.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook