Причините за резултатите от изследването на PISA, добри или лоши, са много и различни, става ясно от последното Международно проучване, проведено през 2012.
Проблем специално за България са са различните професионални стандарти в училищата, четем в „Монитор“.
По-големите школа разполагат с повече ресурси и могат да предоставят на учениците си по-голямо разнообразие от възможности за обучение и извънкласни дейности.
Изследванията показват още, че колкото по-строга дисциплина има в училище, толкова по-високи са постиженията на децата.
Връзката учител-ученик, както и училищният климат също са от водещо значение за успеха на българчетата.
Още по темата
- PISA 2012: Близо 44% от българските ученици са под критичното второ ниво по математика
- PISA 2012: Повече точки по четене, но далеч от средните стойности
- България е на 47-мо място в изследването PISA 2012 (резултати)