Учете се от неуспехите си и търсете чуждия опит!

Учете се от неуспехите си и търсете чуждия опит!

Иновативното преподаване има много лица. То може да е базирано на играта в обучението, на отделен проект и чрез споделяне на опит блогове и социални мрежи. Така смята Алис Люнг, подгласник на победителя в категорията “Използване на авангардни технологии” на завършилия преди няколко дни в Прага Глобален форум на Майкрософт “Партньори в познанието”.

Тя е поредният образователен лидер, представен в блога dailyedventures.com.

Алис е категорична, че съвместната работа е ключът към по-доброто обучение. Тя смята, че сътрудничеството е най-добрата възможност за иновации в образованието. То може да бъде изразено с обща работа и споделяне на идеи и практики в рамките на самото училише, на отделната държава и разбира се по целия свят.

“Аз внедрявам в моята работа базираното на игри обучение както и проектно-базираното, като използвам технологиите, за да превърна играта в приятен начин учениците да получават повече знания. Показвам как комерсиалните игри за Xbox могат да бъдат използвани за учебни дейности. Използвам активно и социалните мрежи (Алис има повече от 17 400 туита и над 1600 последователи в Twitter – б.р.), защото те могат да помогнат за това идеите да излязат извън класните стаи, а освен това свързват и обединяват хората в професионално отношение”, смята Алис Люнг.

“В резултат на дейността по проектите, учениците повишиха своята ангажираност, подобриха и постиженията си. Това, което правим с тях е лесно за възприемане и също толкова приятно. В същото време много учители се интересуват от подхода към работата и питат как могат да използват съвременните технологии, за да подобрят качеството на преподаването си”, споделя още тя.

За да се постигнат високи резултати просто е необходима инициатива и амбиция, тъй като Майкрософт дава великолепни възможности с безплатни услуги като Skype или SkyDrive.

Според Алис голямото предизвикателство е откриването на това обучение, което ще даде възможност на учениците да бъдат успешни през 21 век. Това не е толкова лесно, тъй като условията за учениците не винаги са еднакви.

Тя разказва и за възможностите, които предлага училището в Австралия, в което работи – Merryland High School. За всеки от учениците от девети до 12-ти клас (15-17 годишни) е осигурен лаптоп по програма, както достъп до Интернет. Цялата технологична инфраструктура е ориентирана към обучението на децата. Алис Люнг споделя, че се надява програмата да продължи и след 2013 г., когато засега е фиксиран краят й.

“Учете се от неуспехите си и взаимствайте опита на другите учители”, съветва преподавателката своите колеги по целия свят и добавя, че според нея колкото по-различни са възгледите, толкова по-големи са възможностите да се направи по-успешен метод за съвременно преподаване.

“Бих искала всяко дете на планетата да има възможността да се учи. 21 век се характеризира с бързи промени в развитието на технологиите и създаване на знания. Ще се наложи учениците да са все по-адаптивни и гъвкави. Това е само в тяхна полза, защото ще научават все повече нови неща, които ще ги подготвят за предизвикателствата на живота”, завършва Алис Люнг.

Виж видео

Прочети цялата статия

Коментари във Facebook