Умната класна стая поставя оценки и прави учебно досие на ученика

Умната класна стая поставя оценки и прави учебно досие на ученика

“Умните” класни стаи, които навлязоха в доста училища представляват оборудване, благодарение на което учебният процес става напълно дигитален, а тетрадките и учебниците биват заменени от лаптопи, смартфони и таблети.

Целта е съвременен учебен процес, както и по този начин по-лесно да бъде прогонена скуката от час, тъй като децата вече ще получават знания във формати, с които са свикнали в ежедневието си.

Най-новата умна класна стая се появи в 134 СОУ “Димчо Дебелянов” миналата седмица, информира “Стандарт”.

Тя е комбинирана с нова лаборатория, така че обучението по природни науки да бъде поставено на съвсем ново равнище. На практика децата ще могат да видят магията на химията през очите на новите технологии, а самите те да се изживеят като откриватели на това, което в учебника е скучен сбор от цифри и букви.

Новата класна стая е резултат от съвместен проект на училището с тайванска фирма, която осигурява най-ново поколение софтуер. Благодарение на него учениците ще имат възможност с дистанционни устройства просто да кликват на отговорите, които смятат за верни, и техните резултати да се появяват моментално на дъската.

Така учителите ще могат да поставят обективна оценка на ученика в реално време, като в същото време софтуерът им дава пълна статистика за състоянието на класа – колко от децата са разбрали материала, какъв процент имат колебание, когато опитват да приложат знанията си, има ли такива, за които поднесените знания остават неясни.

Системата дава и успеваемостта на класа, както и мястото на всяко дете в една своеобразна класация по успех към момента на изпитването.

Тъй като системата запомня всеки подаден отговор, тя позволява да бъде направено и оценъчно портфолио на учениците за цялата учебна година, което да проследява развитието и резултатите им. В същото време тя е от помощ за учителя, тъй като му дава информация за това дали собствените му въпроси не са формулирани прекалено сложно, трябва ли да работи индивидуално с някое от децата, нужно ли е да задържи още вниманието им върху материал, който не е усвоен добре.

Коментари във Facebook