Уважението към учителя дори не е в приемливи рамки, заяви проф. Танев

Уважението към учителя дори не е в приемливи рамки, заяви проф. Танев Снимка: bgonair.bg

Важният въпрос преди началото на новата учебна година остава къде са българските учители. Вече стана ясно, че предстои увеличение на учителската заплата. Това е важно, но далеч не е достатъчно. Това каза Тодор Танев, бивш министър на образованието, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Според Танев от основно значение за българските учители, които иначе са свикнали да са „идеалисти“ в работата си, е необходимостта да се повиши уважението към тях.

„Уважението към българските учители липсва, то дори не е в приемливи рамки. Все пак учителският труд е тежък и отговорен. Преди всичко родителите трябва да променят възгледите си. Поверявайки децата си на учителя, той става техен партньор. Това отношение го няма към момента, а то трябва да се изгражда много внимателно“.

Танев определи като закъснели въвежданията на електронни учебници и дневници в българските училища. Все пак важното е, че процесът започва, добави той.

„Електронните формати на учебниците, които ще могат да ползват безплатно учениците от първи до седми клас, са стъпка в правилната посока. Но тя ще бъде в много ограничен обем. От няколко години това съществуваше на места и у нас. Електронните учебници са въведени отдавна в други страни. Предимството им е не само по-леката чанта за ученика, а и възможността им да са много по-гъвкави от хартиените“.

Според Танев електронните дневници са важни за родителите, а необходимостта от осъвременяване на комуникацията между учители и родители в образователния процес е видна.

Гостът коментира и ремонтите в училищата, чийто брой е рекорден тази година. По отношение на факта, че някои училища ще започнат учебната година с незавършили ремонтни дейности, Танев посочи, че броят им е само няколко десетки в цялата страна. Според него вина за това има не само Министерството на образованието, тъй като и неговите възможности за контрол са ограничени.

Източник: dnes.bg

Коментари във Facebook