В рамките на програмата ученици от 5-ти клас от цяла България преминават двудневни обучения, след което по метода „връстници обучават връстници“ популяризират основните рискове в интернет пространството и съответните начини за справяне с тях сред българчетата между 9 и 15-годишна възраст. През 2017 г. програмата „Киберскаут“ се очаква да обучи киберскаути от общо 22 населени места в страната.
Партньорството между Теленор и Центъра за безопасен интернет, както и новата доброволческа инициатива, са част от усилията на оператора, посветени на безопасността на децата в интернет. Чрез тях, в партньорство с Центъра за безопасен интернет, Теленор достигна и обучи десетки хиляди български ученици за рисковете от споделяне на лична информация в интернет и начините за безопасно сърфиране и общуване в онлайн пространството.
През 2017 г., Теленор спечели и първо място в конкурса BAPRA Awards 2017 в категорията „Маркетинг, свързан с кауза“ за своите инициативи за безопасен интернет, включително онлайн играта „Търсенето на Емо“, Наръчник за видовете онлайн-тормоз, както и за образователните програми „Бъди умен, бъди мил“ и „Киберскаут“.
Теленор е водеща телекомуникационна компания с повече от 3,2 милиона активни потребители в България. Към края на юни 2017 г., услугите на компанията са достъпни за 99,64% от населението и на 89,72% от територията на страната, a 4G мрежата на Теленор покрива 89,29% от населението на страната. Теленор България е част от международната Теленор Груп, която оперира в 12 държави в Европа и Азия, и има 174 милиона абонати.
Източник: telenor