Световната банка: Ранното профилиране разделя децата

Световната банка: Ранното профилиране разделя децата

България да забави профилирането на децата си в елитни и неелитни школа, за да подобри учебните им резултати.

Подобна препоръка се съдържа в анализ на Световната банка как да подобрим образованието си, базиран на резултатите от международното оценяване PISA – 2012 година, в което страната ни участва, пише “Стандарт”.

Според документа за полагането на приемни изпити у нас се ползват и частни уроци, което означава, че социално-икономическият произход на децата е от значение за това дали ще получат добро образование.

Според анализа повечето страни с добри образователни системи профилират децата си около 16-годишната им възраст. Съветът и към нас е да вървим натам.

У нас приемни изпити за гимназия се полагат на 13, а някои училища са с “летва” на входа още от първи и четвърти клас, което според банката означава, че системата “сортира” децата по училища, където те са със сходен социален статус, а тийнейджърите с по-ниски постижения остават в други школа.

Коментари във Facebook