Родители – в обществени съвети, резултатът – неясен!

Родители – в обществени съвети, резултатът – неясен!

Когато стане въпрос за образУвание, всеки се чувства лично призван да изкаже гръмко и компетентно мнението си, независимо от това, че освен букварчето в първи клас, не е прочел книжка.

Викат и учителите – тях никой не ги чува! И проблемът не е само в чуваемостта, а в прегърбената от унижение сянка, в която превърнаха съвременните даскали, с безплодни, но за сметка на това безконечни многогодишни усилия.

След дълги години умишлено провеждана политика на опростачване на масата, на принизяване на образованието като ценност, на целенасочено смачкване авторитета на учителите и престижността на професията, ни докараха до състояние на безгласни хора „трета категория“. Няма правителство, партия, агенция и прочее „мозъчни“ картели, които да не са упражнили остроумието и величайшата си „креативност” /прочее, изконно българско слово!/ върху образователната система.

Ето как най-после всичко си дойде на мястото!

Ако досега бяхме принудени да търпим арогантността на родител, влетял в класната стая на буквата „Ф”, за да потърси сметка от Оная и да й изкаже съображения как трЕбе да се учи наследника, от висотата на завършен осми клас, сега същият този родител ще бъде облечен в подходящата власт да приложи на практика образователните си визии. Защото ще участва в ОБЩЕСТВЕН СЪВЕТ и ще е дълбоко ангажиран с дейности, като определяне на хорариум, квалификационен ценз, нормативи и прочее неща, за които /естествено/ жокер му не трЕбе. Освен това да не забравяме и младежа, дето три години се опитваме да му обясним, че Салвадор Дали не пее в Найт Флай, и той ще има право да участва в тоз СЪВЕТ . Щото е от популярните и е в Ученическия парламент пръв, пише постове във Фейса, критичен е към тъпото даскалско съсловие.

За кметове на малките общини дори няма да споменаваме! Те винаги ще имат по нЕкоя братовчедка, дето е много кадърна, завършила вчера курс, и мигновено може да подмени оная „оса” по английски, дето пет години се е блъскала в университета с безсмислената филология!

Но това е едва началото на драмата…

Преписването на чужди образователни системи – липса на количествени оценки в начален етап, обучение до десети клас, профилиране в 11-ти и 12-ти класове, без оглед на родните реалии – това вече е стратегия.

Умишлена и целенасочена!

Стратегия за превръщането на българите в нискограмотна, нископлатена и лесно манипулируема маса. Защото доброто образование е единственият начин за развиване на мислене и умения. Но явно на управляващите образовани и мислещи хора не са им нужни.

Време е всички ние, ДАСКАЛИТЕ, да почнем да крещим!

Да свикваме пресконференции, да организираме форуми, да принудим онези горе, които явно не са чели „Приказка за стълбата”,  да ни чуят! Защото само нашето мнение е наистина ЕКСПЕРТНО!!!

ОЛГА ДИНЕВА

Източник: http://mejdu-redovete.com/

Коментари във Facebook