Проучване сочи: Компютърните игри влияят на оценките

Проучване сочи: Компютърните игри влияят на оценките

Колко време прекарва детето пред екрана? Специалисти още търсят какво е влиянието на екрана върху подрастващите.

58 проучвания от 23 страни разкрива, че само времето прекарано пред телевизора или заетост с компютърни игри води до понижаване на оценките в училище, съобщава “24 часа”, позовавайки се на CNN.

Прекомерното гледане на телевизия се отразява лошо върху математическите и езиковите способности при децата между 4 и 18 години и е причина за поведенчески проблеми и недобри хранителни навици.

Видео игрите имат отражение предимно върху успеха на тийнейджърите – при тях се наблюдава некачествен съд и спад във вербалната памет. От друга страна компютърните игри развиват моторните и пространствени способности на децата.

Препоръчително е малките под 18 месеца да не се излагат на никакъв вид екранен носител, освен ако не става дума за видео чат с роднини. Учени посочват, че наличието на телевизор в стаята пречи на бебетата и малките деца да общуват и да си играят.

За 2-годишните е позволено ученето на думи от видео чат или интерактивен тъчскрийн, като ученето е ефективно в присъствието на родител, който да наблюдава детето и да му преповтаря наученото от екрана съдържание.

Децата между 3 и 5 години могат да извлекат полза от качествени телевизионни сериали, които да им помогнат в научаването на нови думи и подобряването на когнитивните им способности. От друга страна много приложения за смартфон и таблет под категорията “обучаващи” всъгност не предоставят качествено образователно съдържание на подрастващите.

Интерактивните приложения за деца трябва да изискват по-задълбочени действия от натискане и приплъзване на екрана. И тук важи правилото, че децата учат представеното съдържание много по-ефективно заедно с възрастен до себе си.

При децата на 6 години и по-големи следва родителите да въведат ограничение във времето за гледане на телевизия. За тези в основното училище е препоръчително възрастните да обяснят различните видове съдържание, с които децата могат да се сблъскат в интернет. Целта е подрастващите да възприемат доза скептицизъм към онлайн съдържанието, за да не станат жертва на дезинформация в “мрежата”. Важно е да се обясни характерът на рекламното съдържание, публикациите в социалните мрежи, както и термини като “хакване”, “интернет трол” и “спам”.

Насърчават се родителите да гледат телевизия и да играят компютърни игри дори и с по-големите си деца.

Източник: dnes.bg

Коментари във Facebook