Предизвикателствата пред образователна система по време на пандемия

Предизвикателствата пред образователна система по време на пандемия Снимка: bgonair.bg

Диян Стаматов, директор на 119 СУ, разказа какви са неговите наблюдения във връзка с дистанционното обучение на учениците, които продължава вече трета седмица.

„При нас дистанционното обучение започна много плавно и ентусиазирано и с добра предварителна подготовка, защото колегите и ръководството подготвяме вече трета година използване  на електронна платформа.

Тази платформа беше много подходяща в тази кризисна ситуация в момента са се включили всички класове и всички ученици. От информацията, която  дневно получаваме  не влизат около 15-20 ученика това е пренебрежимо малко съотнесено към броя когато имаме нормална форма на обучение.

Колегите учители се справиха и адаптираха много бързо към процеса на дистанционно преподаване. В началото имаше леки притеснения от страна на учители, свързани с техническо естество“, заяви той пред NOVINI.BG.

Стаматов обясни, че по-голямата част от времето обучението наистина е онлайн, а останалото време е с поставяне на задачи.

Директорът на 119 СУ разказа, че с дистанционното обучение учителите наистина работят много повече. „Те се опитват да бъдат много добре подготвени, но това е за сметка на дългото престояване пред компютъра и надвишава 8 часа. В домашни условия няма как да се измери, но особено за колегите по български, математика и природният цикъл самата подготовка отнема два пъти повече време от провеждането на часа“, каза той.

По отношение на учениците, на база обратната връзка , която имаме , че те също са претоварени, заяви Стаматов.

По думите му един отличник, за да се справи на сто процента с поставените задачи му е необходимо около 8 часа през деня. „Когато сме в дневна форма си има определен ред – часове междучасия. Тук се наблюдава, че всички се стараят и няма го онова организационно време и като се добави и новата среда на домашна карантина…“, заяви Диян Стаматов.

При учениците от 1- 4 клас е водещата роля на родителите, особено първите седмици, докато свикнат с новите правила, обясни той.

На въпрос може ли да бъде усвоен заложеният материал, директорът на 119 СУ категорично заяви , че целият материал няма как да се обхване с тази форма на обучение – има уроци, които са само за вербална комуникация. „Със сигурност при възстановяване на нормалната среда в началото учителите трябва да наблегнат на темите, които не са били могли да бъдат усвоени в дистанционната форма“, обясни той.

„Ясно е, че на 14 май учителите ще бъдат изморени от тази форма на преподаване, също така и учениците ще бъдат в такава умора“, каза Стаматов.

Относно трябва ли да има промяна на датите на матурите, той каза, че е уместно това да се случи.  Стаматов е категоричен също така, че в изпитните форми не трябва да влиза учебното съдържание от втория срок.

На въпрос удачно ли е учебната година да бъде удължена той отговори: „Това не е много удачен вариант през юни ще се учи, но през юли не е добре“.

Източник: novini.bg

Коментари във Facebook