Половината шестокласници: Математиката и историята са напълно безинтересни

30% от шестокласниците в България са в риск от отпадане – не виждат смисъл да ходят на училище, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование. Как да върнем смисъла в училище – това е основната тема на новия безплатен онлайн наръчник, създаден от Център за приобщаващо образование, който може да бъде свален от интернет страницата на организацията. Неговата цел е да подкрепи учители и директори от цялата страна да се справят с постоянно растящата липса на мотивация на учениците да ходят на училище.

Само за една година иновативният подход на Програмата успява да повиши мотивацията за учене на над 70% от включените деца и дори да намали броя на неизвинените отсъствия с 20% спрямо предходната година, като поставя основен фокус върху връзката между ученето и живота.

Именно скъсаната връзка между училището и живота се оказва един от ключовите проблеми пред българското образование – децата не разбират как това, което учат в клас, ще им е полезно за живота и съответно губят интерес към училището. Според национално представителното проучване на Центъра, 30% от шестокласниците в България са в риск от отпадане от училище, а цели 45% от тях смятат основните предмети като математика, история и природни науки за напълно безинтересни.

“Когато видяхме тези данни, си казахме, че трябва да се вземат спешни мерки, защото училището става все по-неадекватно спрямо изискванията и очакванията на съвременните деца”, обясни Димитър Лазаров, програмен директор на Център за приобщаващо образование, и допълни: “С работата си в Брезово и Тетевен ясно видяхме, че е възможно и дори не е сложно да направим така, че децата да ходят на училище с радост. И за да вдъхновим учители и директори от цялата страна да направят същото, решихме да съберем научените уроци в новия наръчник.”

Източник: www.plovdiv24.bg

Коментари във Facebook