Отворените въпроси затрудняват седмокласниците

Отворените въпроси затрудняват седмокласниците

Децата в седми клас изпитват трудности да се изразят и затова имат сериозни проблеми в тестовете с отворени въпроси, каквито присъстват и на външното оценяване.

Те се състоят от кратък текст, който е последван от въпрос, който трябва да даде отговор как седмокласниците могат са формулират отговори в свободен текст.

“Много често те разбират за какво става дума, имат и отговор на поставения въпрос, но им е трудно да се изразят, да анализират и демонстрират знанията си”, смята учителката по БЕЛ в 137 СОУ Станислава Докторова, цитирана от “Монитор”.

Тя допълва, че проверяващите имат списък от ключови думи и проверяват дали учениците са ги употребили. Изпитът след седми клас се състои от две части – първата е тест, а втората преразказ на непознат текст.

Въпросите от затворен тип в теста пък нерядко биват подценявани, тъй като обикновено са подвеждащи, а дадените възможни отговори понякога доста си приличат, добавя Докторова.

Първата част на изпита носи 65 точки, а втората – 35. Скалата за оценяване обаче става ясна едва след проверката на изпитите.

При втората част на изпита децата слушат непознат разказ, по който трябва да направят подробен преразказ. Той може да бъде както от името на героя, така и от името на неутрален свидетел.  На изпита се пада един от двата варианта, с който кандидат-гимназистите трябва да се съобразят.

“Бих посъветвала седмокласниците да слушат внимателно и да запомнят колкото се може повече детайли, защото все пак преразказът е подробен“, посъветва още учителката по български език.

Коментари във Facebook