Над 1000 урока в музея за година

Учителите и музейните педагози са преподали 1050 теми от учебния материал за различни класове през изминалата година.

Това сочат данни от Регистъра на музеите. Общо над 4000 училищни занимания са били проведени в 107 музея.

„Културните институции са различното лице на знанието и ние трябва да го показваме на децата и учениците“, заяви зам. – образователният министър Таня Михайлова на публичното представяне на най-добрия урок в музей за предходната учебна година. Той беше отличен в първия конкурс на МОН за музейно образование и се проведе в Етнографския музей в Пловдив с деца от втори клас на ОУ „Екзарх Антим I“ в града. Михайлова подчерта, че МОН разширява възможностите културните институции да стават образователна среда. Освен в музеи, часове вече могат да се провеждат в театри и галерии. На пролет малчуганите ще имат и занятия в библиотеките, тъй като до края на ноември предстои да бъде подписано споразумение между МОН и МК. Зам.-министърът на културата Амелия Гешева пък добави, че се надява децата да припознаят и библиотеките като място, където могат да придобият нови знания и умения.

Двете се включи в урока по Околен свят, в който децата учиха за бита и занаятите по време на българското възраждане. Малчуганите бяха разделени на два отбора и се състезаваха кой ще опише по-подробно картината на Иван Мърквичка „Пловдивски пазар“. След това заедно със зам.-министрите рисуваха върху глинени съдове, тъкаха на малки станове и месиха хляб.

Учителката им Нина Караиванова пък обясни, че децата лесно възприемат чрез преживяване. По думите й е важно още от начален етап да опитват сами да оценяват усилията си и да търсят допълнителна информация. Тя получи наградата на МОН „Константин Величков“ за използването на музеите като образователна среда и за урока си по Околен свят в Етнографския музей.

Източник: monitor.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook