МОН обмисля промяна в оценяването след седми клас

МОН обмисля промяна в оценяването след седми клас

Заради възможността да бъдат закрити значителна част от паралелките в гимназиите предвид факта, че броят на двойките по математика е рекорден и всеки трети седмокласник в страната се оказа със слаба оценка и че някои от училищата, които приемат с най-ниски балове, просто няма да успеят да напълнят класовете си, МОН има идея от следващата година начинът на оценяване на тези изпити да се промени.

Заместник-министърът Диян Стаматов лансира идеята децата да бъдат класирани за гимназия само на базата на получените точки, без те да се приравняват към шестобалната система.

По този начин дори и с 15 точки детето ще може да участва в класиране, а сега те му носят негативния резултат Слаб (2), поясни още Стаматов.

Той заяви пред Нова телевизия, че трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант.

“Задачите не трябва да са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат”, каза зам.-министърът.

Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите,
които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и крайният им резултат е негативен.

Експерти коментираха и друго възможно обяснение за многото двойки – част от децата са не просто функционално неграмотни, а на практика не могат да четат. Те чисто и просто не са съумели да прочетат условието на дадената им задача, за да могат въобще да мислят за решение.

Коментари във Facebook