Министър Клисарова: Предучилищна подготовка за петгодишните не означава изгубено детство

Министър Клисарова: Предучилищна подготовка за петгодишните не означава изгубено детство

“Мерките срещу отпадането от училище са част от една цялостна стратегия, защото мерките не могат да бъдат приоритет единствено на МОН”, смята министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова.

“В тях участва и цялото общество, и други министерства. Няколко са мерките – първите, които са взети вече, разписани са и се случват, това е ранният обхват на учениците, 5-6-годишните”.

“Много е правилно да имат предучилищна подготовка. Доказано е, че тези деца, когато по-добре се справят с българския език, особено за тези, за които е различен българският език от майчиния им език, които се научават на устойчиво внимание, на мислене, много по-добре тръгват в първи клас и това им дава една мотивация да продължат да учат”, продължава проф. Клисарова.

“Детството няма да се изгуби, ако децата получат предучилищна подготовка на тази възраст”, категорична е министърът.

“Това, което налага тази предучилищна подготовка е бързото и динамично развитие въобще на обществото, на децата и на технологиите, които навлизат в нашето ежедневие. А от друга страна, неравностойният социален статус и различното мислене на родителите в различните семейства”.

“Затова втори момент от стратегията е работа с родителите. Има амбициозни родители, които са готови да направят тази предучилищна подготовка за своите деца вкъщи. Но голяма част от родителите не могат да направят това”, смята Клисарова.

“И когато имаме такова едно задължително приобщаване на децата в една общност на образование, на подготовка, на възможност за комуникация, на възможност дори за съвместни игри, това много подобрява тяхното нервно-психическо състояние”.

“Детето трябва да има социални контакти, това е част от неговото нервно-психическо развитие”, категорична е още тя.

Коментари във Facebook