Министър Клисарова: Конфликтните точки в законопроекта не са малко

Министър Клисарова: Конфликтните точки в законопроекта не са малко

“Конфликтните точки в дебатите за промени в средното образование не са една и две. И тук не е въпросът аз да съм съгласна с него, а решението да се вземе след дебат в парламента”, коментира в интервю за “Труд” министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова.

“Аз не можах да разбера философията на готвената промяна за разделението на гимназията на два етапа. Не ми е ясно какво получава ученикът с това, че завършва десети клас”, каза още тя.

“Защото така пише в Конституцията? Да, пише. Но в случая не е достатъчно. Защото в седми клас ученикът получава документ за основно образование и с него избира да продължи към професионалното обучение. В 12-ти клас получава диплома и отива във висше училище. А какво получава в Х клас – кое го мотивира да остане? Ако някой ме убеди в ползата от тази промяна, съм готова да я приема”, категорична е Клисарова.

“Не го правя само за да възразя. Не виждам смисъла. Както и дебатите за броя на учебниците. Защо да са три, а не пет или защо трябва да има ограничение? Трябва да е ясно чии интереси защитаваме – на авторски колективи, на експерти, на издатели или на децата? Не казвам как трябва да е. Посочвам само точките на конфликти, които трябва да бъдат решени, преди да предложим законопроекта. Ще попитаме и учениците какво мислят.

Коментари във Facebook