Как работи MS Office Add-in for Moodle

Преди месец Microsoft започна разпространението бета версия на безплатна добавка за използване MS Office файлове в системата за онлайн обучение Moodle. Сега представяме как работи добавката, наречена Office Add-in for Moodle (OAM).

Moodle е безплатен и с отворен код аналог на Live@edu на Microsoft.

Office Add-in for Moodle позволява на учителите да отварят (Open) и съхраняват (Save) Word, Excel и PowerPoint файлове в уеб сайт Moodle. С добавката, на учителите не им се налага да „прескачат” между офис документа и интернет браузъра – сега вече имат възможност да създават, отварят, редактират и съхраняват документи в Moodle директно от съответната програма, част от офис пакета на Microsoft.

След като OAM бъде инсталиран, се показват две нови точки в меню File в Office 2003 или в меню Office Button: Open from Moodle и Save to Moodle.

След click върху тези две нови опции в менютата, се отваря прозорец с три полета: за въвеждане интернет адреса на Вашия Moodle; за потребителското име; за паролата за достъп до Moodle.

Последователност от действията, представени в снимки:

Веднъж добавени, документите може да бъдат разглеждани в Moodle и с тях да бъдат извършвани стандартните файлови операции директно през MS Office програмата.

Учениците имат достъп до съдържанието директно през Moodle, по начина, по който и преди инсталирането добавката на учителския компютър.

Microsoft предостави бета версията на продукта най-напред на учителите и специалистите по съдържание с цел разработчиците на Office Add-in for Moodle (OAM) да получат обратна връзка от тях. След изтичане пробния период на продукта, добавката няма да бъде налична за download, защото по нея ще започне работа по финализиране и интегриране с други добавки на Microsoft. В случай, че желаете може да споделите впечатленията си, както и да прочете мнението на други потребители в дискусионния форум на Microsoft Education Labs на английски език.

Коментари във Facebook