Какво представляват интерактивните учебници?

Какво представляват интерактивните учебници?

Миналата седмица премина под знака на един спор – „за“ и „против“ черно-белите учебници на по-ниска цена за учениците в осми клас. Родители и учители приеха предложението като опит за разделение между децата и дискриминация към тези от тях с по-ограничени материални възможности. От издателството отсякоха, че така родителите ще спестят пари, раниците ще олекнат наполовина и няма да се изсичат толкова дървета. В крайна сметка просветния министър се произнесе: наредбата ще бъде променена, за да няма черно-бели учебници и разделение. И докато се водеше спора, всяка от страните споменаваше необходимостта от повече електронни, интерактивни учебници.

Закачлива музика посреща ученика, отворил един електронен учебник. А той събира в себе си знанието от хартиения и още – задачи, аудио, видеофайлове, анимации, филми, триизмерни изображения.

“По този начин всъщност нашите електронни учебници не са точно копие само на хартиения учебник, a те оживяват. С тяхна помощ децата могат да чуят, да видят и самите те да се упражняват да изпълняват задачи, които нашите редактори са изработили като сценарий, а ние с моите колеги – мултимедийни дизайнери – всъщност ги създаваме”, уточнява Петинка Цанкова, главен мултимедиен дизайнер в издателство, пред БНТ.

“По някакъв начин да ги заинтригуваме и да ги върнем в клас и да върнем вниманието им към учебния процес, тъй като така като наблюдавам доста е изчезнал този интерес”, допълва Борис Чернаев, мултимедиен дизайнер в издателство.

Но това никак не е лека задача. Само една анимация може да отнеме на мултимедийния дизайнер от един час до един работен ден. Зависи от сложността. Екипът получава задание и на десктопа се зарежда белия лист. Вместо с молив, мултимедийните дизайнери започват да очертават контурите на задачата с мишка.

“Момиченцето е дало отговор – 27, момченцето – отговор – 50. Задачите, които правят 27, трябва да отидат при момиченцето, които правят 50 при момченцето. Ако дам верен отговор – детето казва правилно”, обяснява Чернаев.

За по-сложните триизмерни визуализации издателството разчита на партньорска фирма от Унгария. Така сърцето на човека от учебника по биология не просто е изобразено, а тупти. Ученикът се разхожда из средновековния град или излита в открития космос.

Владимир Кръстев, мениджър в издателство: “Защото чрез такава 3D визуализация много лесно могат да се представят и да се разберат от самите ученици всички различни процеси. 3D анимации има във почти всички учебници електронни. Те са съобразени и са поставени там, където трябва.
Деца обясняват на деца как се прави – апликация например, но във видеоурок – това е различното. Учебници има за всички класове – от първи до осми, а цената на всеки е 6 лева – най-ниската на пазара. Дори не е нужно да се ходи в книжарницата, купуват се само с клик на мишката”.

И ако в близкото минало на интерактивните учебници се гледаше като на нещо ново и непознато,дори страшно, то сега все повече учители се осмеляват да ги използват.

Източник: news.bnt.bg

Коментари във Facebook