Идеи за превенция на тормоза в училище и за изграждане на толерантност

Идеи за превенция на тормоза в училище и за изграждане на толерантност
 
  • Създаване на обкръжение, което да стимулира сигурността и любопитството на децата;
  • Учителите/класните ръководители поемат функциите на ментори на учениците, т.е. индивидуализират подхода към децата и следят историята на детето отблизо, контактуват със семейната му среда и със значими за детето хора – приятели, треньор и др.;
  • Изграждане на общности в рамките на класа, випуска, училището – норми и събития, които сближават учениците и ги сплотяват (напр. Училищни празници, съзтезания, кръжоци, културен календар от събития);
  • Изграждане на работещо училищно настоятелство и най-вече сътрудничество (а не съперничество) с родителите и всички отговарящи за благосъстоянието на децата органи и институции;
  • Организиране и провеждане на редовни интерактивни (чрез методите на игри, обсъждане на казуси и работа по групи) обучения и курсове за учениците, свързани с тяхната безопасност, проблемите на насилието и начините за справяне в подобни ситуации;
  • Създаване на ученически парламент или форум за открити дебати, на който учениците да участват с предложения и в процеса на взимане на решения;
  • Побратимяване с училище от чужбина и насърчаване на децата за общуване, обмяна на опит и дори програми за гостуване на обменни начала – да опознаят различните хора и култури и да станат по-толерантни и отворени за дискусии и подкрепа на съучениците си.
  • Въвеждане и безкомпромисно налагане на процедура за разкриване на тормоз и санкциониране.
 
Изграждане на толерантност – личен пример и „влизане в кожата на различния”: децата да изпробват лично дадени игри, упражнения и ситуации под ръководството на възрастен; да отиграват ситуации и да влизат в роли чрез арт-техники; да участват активно в доброволчески и граждански акции – например не само да събират пари или вещи за деца от дом (пасивно участие), а да отидат на място и да се включат в дейност с тези деца (да помогнат с домашните, с конкретна лека работа – подготовка на тържество, аранжиране на помещение или парк, садене на цветя, съвместен спортен турнир и пр.)
 
 
  •       В началото на 2010 г. принц Уилям прекара една нощ на открито по лондонските улици, за да накара обществото да обърне внимание на бездомните, съобщи благотворителната организация Сентърпойнт, цитирана от Ройтерс.Уилям, внук на английската кралица и патрон на Сентърпойнт, и личният му секретар Джейми ЛоудърПинкъртън спали в картонени кашони на 15 декември при ниски температури близо до моста Блекфрайърс. С тях бил и изпълнителният директор на фондацията.”След само една нощ не мога все още да си представя какво е да спиш на лондонските улици нощ след нощ”, заяви принц Уилям, пише БТА.
  •  През 2001 година Джоли е обявена за посланик на организацията на ООН за бежанци. Всяка година известната актриса посещава различни бежански лагери в конфликтни страни като Пакистан, Танзания и Сиера Леоне. В началото на 2010 година Джоли,придружавана от Пит,бе на гости в бежански лагер в Тайланд.”Моля ви, не извръщайте глави.Бежанците са най-уязвимите хора на Земята.Всеки ден се борят,за да оцелеят.Те заслужават нашето уважение.Моля ви, не ги забравяйте и си спомнете за тях на техния ден.”Това призовава кинозвездата Анджелина Джоли в ново видеопослание,записано за Върховния комисариат по бежанците на ООН (UNHCR) по повод 20 юни,Световния ден на бежанците.

Честване на световните дни на: бежанци, болни – http://bg.wikipedia.org/wiki/Световни_дни_на_ООН

 Включване в доброволчески акции и лагери – http://www.cvs-bg.org/bg_index.shtml
 Ролеви игри, форум театър – влизане в ролята на Другия- http://www.theatretsvete.org/?lang_id=1&prm=projects&subprm=research&subprm1=socialforum
 
 
Примерни игри:
 
Многообразието на лука; интервю (да говориш от името на Другия); Кой мисли като мен

Коментари във Facebook