В МОН се проведе обучение на експерти от РИО

В МОН се проведе обучение на експерти от РИО

В Учебния център на МОН започна обучение на експерти от регионалните инспекторати по образованието (РИО) за работа с електронно съдържание в изпълнение на Плана за реализация на Стратегията за ефективно внедряване на ИКТ в образованието и науката (2014-2020 г.), Фаза 1: е-обучение – 2015­2017.

“Обединихме се около идеята, че нашите деца имат право на най-доброто, което можем да им дадем, че трябва най-после да започнем да внедряваме електронното образование с реални стъпки в българското училище”, обърна се към експертите Роберто Джераси, съветник на министъра на образованието и науката.

Той разказа за етапите, през които е преминала началната фаза по стартирането на пилотния проект с усилията на ръководителя на проекта Еял Натан и с Виктор Атанасов, директор на дирекция “Информационни и комуникационни технологии” в МОН.

“Решихме, че Министерството на образованието и науката не може да си позволи да насочва финансови средства, без да знаем как ще реагира системата. Има опит в Южна Корея, има опит в Турция и в други европейски държави, в които се направи масово внедряване на таблет, но всички тези държави отчетоха, че системата не беше готова да ги възприеме и да ги използва ефективно, коментира по темата Джераси и добави, че така се е стигнало до идеята за пилотни училища, в които да се тества системата.

40 училища с над 600 ученици ще бъдат покрити с пилотни паралелки от V до VII клас, които разполагат с качествена интернет връзка. След съответни тествания екипът на проекта решава да осигури за целта миникомпютри (лаптоп), рутери и всичко, което е необходимо за затваряне на цикъла с хардуера. Осъществена е опознавателна среща с 27 издателства, като с готовност за включване се оказват 6, които вече пет-шест години работят по създаване на електронно съдържание по учебни предмети. „Целта ни е да оценим дали тези технологии повишават интереса на децата, дали учебният час минава по-интересно, по-забавно, подобряват ли комуникацията на децата с преподавателите, подготовката на домашното”, обясни амбицията на включените в управлението на проекта експерти той.

Коментари във Facebook