Външното оценяване по литература за 7 клас ще включва само изучавани произведения

Тази година във външното оценяване по български език и литература, който ще е през юни, се бъдат включени само произведенията, които са се изучавали в 7 клас.

Промяната е съобразена с исканията и на родители, и на учители. Това заяви зам.-министърът на образованието Таня Михайлова в ефира на БНТ.

“Ако ученик не се яви на външно оценяване, пак ще може да кандидатства, но се взима само оценката от 7-и клас”, добави Михайлова. Тя акцентира, че децата трябва внимателно да преценят желанията си предварително. Ще има 25 задачи и една задача за съставяне на текст.

Максималният брой точки е 100. Това важи и за изпита по математика, и за изпита по български език и литература. Изпитът по български език и литература ще се проведе на 17 юни, по математика – на 19 юни, а на 21 юни е изпитът по желание по чужд език. Той ще започне в 09:00 ч. и ще се провеждат в училищата.

Тя коментира и приключилото външно оценяване по български език и литературата. “Критичното мислене не се формира в последните класове, тогава може да се види, че функционалната грамотност липсва. Тя е да имаш предварителна представа за нещо, а след това да можеш направиш избора. Това умението се развива в ранна детска възраст”, зави тя.

“По повод задачата в изпита, базиран на баснята на Ангел Каралийчев за лъва и лисицата – при него най-важното е да се направи аргументиран избор, след като текстът се прочете. Тук няма стереотипа на верния отговор”, каза Михайлова. По думите й като цяло децата се справят добре и повечето отзиви след външното оценяване, са били, че то е било лесно.

На 9 май на национално външно оценяване по български език и литература се явиха около 60 хил. четвъртокласници. Учениците правиха диктовка по Емилиян Станев и текст за четене с разбиране по текста на Ангел Каралийчев, към който имаше 11 задачи. Текста за диктовката, текста за четене с разбиране, задачите и отговорите можете да видите тук.

Ден по-късно беше и изпитът по математика след четвърти клас. Задачите и отговорите можете да видите тук .

По думите на зам.-министъра в момента професионалните паралелки са един от приоритетите на правителството.
“Важно е да се промени отношението към професионалното образование. Става дума за специалисти, които да управляват сложен софтуер, свързан с машини. От няколко години министерството работи много добре с представителите на бизнеса”, каза тя и акцентира, че е много важно партньорството между училища и предприятия. Като основен проблем тя очерта липсата на учители, но заяви, че освен заплащането трябва да се се работи и по изготвянето на политики, които да върнат “най-добрите” преподаватели в класните стаи.

Източник: news.bnt.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook