Вълчев: Професионалното образование е полезно, когато има практика

Вълчев: Професионалното образование е полезно, когато има практика

Професионалното образование е полезно, когато има възможност за практическо обучение.

Това заяви в четвъртък в Плевен министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Той откри модернизирана лаборатория за най-прецизен контрол на качеството на храни и напитки в Професионалната гимназия по хранително-вкусови технологии “Луи Пастьор” в Плевен и присъства на демонстрация от ученици.

Тази лаборатория дава възможност за по-добро практическо обучение на учениците, отбеляза министърът. Изключително важно е да имаме повече такива лаборатории, догодина трябва да увеличим средствата по националната програма за професионално образование, подчерта той и допълни, че министерството е предвидило това, като ще даде възможност в програмата да се включат и средни училища с професионално обучение.

В Плевен министърът, заедно със заместник-министъра на образованието и науката Таня Михайлова и експерти от Министерство на образованието и науката, участват в първата от поредица среща по региони с началници и експерти от Регионалните управления на образованието от административните области Плевен, Видин, Враца, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Монтана.

За БТА министър Вълчев поясни, че сред проблемите, които ще разискват, е промяна на ролята на регионалните управления от традиционния контрол към методическата подкрепа, за работата по включване и задържане на децата в образователната система, за подобряване на връзката с родителите. Министър Вълчев подчерта, че ще предложат в училищата да бъдат организирани разговори за правата и задълженията на родителите и учителите. Национално проучване показа, че обществото очаква от училищата по-силна възпитателна функция, изтъкна министърът.

Попитан от репортер на БТА за осигурените средства за образованието през следващата година, министър Вълчев отговори, че “парите никога не са достатъчни”, но “никога не е имало толкова голямо увеличение на средствата за образование”.

Основната част са за заплати, подчерта той – 360 милиона лева са за възнаграждения за учителите, 50 милиона – за възнаграждения на педагогическия персонал, а 40 милиона лева – за висшите училища. Това е така, защото имахме десетилетия наред изоставащи заплати в системата, поясни министър Красимир Вълчев.

Източник: novini.bg

Коментари във Facebook